راهنمای استفاده از سامانه میخک (تاک)


سامانه میخک قبلا سامانه تاک (تایید اسناد کنسولی) نام داشت؛ اما اخیرا با توجه به گسترش دامنه خدمات به سامانه میخک (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی) تغییر نام داد. با کمک سامانه میخک یا همان سامانه تاک سابق می توانید مدارک کنسولی تان را به تایید وزارت امور خارجه برسانید. سامانه میخک برای تایید گواهینامه، دریافت و صدور وکالتنامه، تصدیق امضا، دریافت...

سامانه میخک قبلا سامانه تاک (تایید اسناد کنسولی) نام داشت؛ اما اخیرا با توجه به گسترش دامنه خدمات به سامانه میخک (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی) تغییر نام داد. با کمک سامانه میخک یا همان سامانه تاک سابق می‌توانید مدارک کنسولی‌تان را به تایید وزارت امور خارجه برسانید. سامانه میخک برای تایید گواهینامه، دریافت و صدور وکالتنامه، تصدیق امضا، دریافت گذرنامه یا پاسپورت، مدارک تحصیلی و ثبت مدارک پزشکی برای دریافت هزینه و صدور گواهی سو پیشینه برای کسانی که ساکن خارج از ایران هستند کاربرد دارد. ثبت نام در سامانه میخک کار چندان سختی نیست. این مطلب را دنبال کنید تا با روش‌های ثبت‌نام در میخک آشنا شوید.

چه مدارکی در سامانه میخک به تایید می‌رسند؟

برای اطلاع بیشتر روی بخش مورد نظرتان کلیک کنید.

تایید اسناد پزشکی و درمان تنظیم وکالتنامه و تصدیق امضا تایید گواهینامه درخواست گذرنامه یا پاسپورت در سامانه میخک مدارک و گواهی‌های تحصیلی اتباع ایرانی. این مدارک باید از سوی مراکز و مراجع معتبر صادر شده باشد. این مراکز شامل مراکز آموزشی معتبر، بیمارستان و مراکز آموزش درمانی می‌شوند. گواهی و مدارک امور دانشجویی

قبل از ثبت مدارک در سامانه میخک (تاک) چه مدارکی تهیه کنم؟

پیش از ورود به سامانه میخک، مدارک زیر را با فرمت‌های JPGو JPEGو حداکثر حجم 300 کیلوبایت اسکن کنید. این مدارک برای بارگذاری در سامانه میخک باید اسکن شوند. عکس پرسنلی تمام رخ و جدید. (عکس پرسنلی خانم‌ها با حجاب کامل) اسکن از صفحه اول گذرنامه (از اعتبار گذرنامه نباید گذشته باشد) کارت ملی اسکن از مهر آخرین خروج در گذرنامه مجوز اقامت قانونی (ویزا و اقامت تحصیلی) آخرین مدرک تحصیلی داخل کشور (این مدرک باید در داخل ایران صادر شده باشد، در غیر این صورت باید به تایید جمهوری اسلامی ایران در محل تحصیل برسد.) کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، معافیت کفالت یا تحصیلی از طریق google chrome وارد سامانه میخک شوید. اگر روی سیستم‌تان این برنامه را ندارید، برای نصب آن اقدام کنید.

تایید مدارک در سامانه میخک چه مراحلی دارد؟

اولین کاری که باید بکنید مراجعه به سامانه اینترنتی میخک است. https://mikhak.mfa.gov.ir/ ثبت‌نام در سامانه میخک برای ورود به سامانه. برای ثبت‌نام در سامانه میخک کد ملی لازم است. ورود به سامانه با نام ثبت نام شده در این مرحله باید مدارک را در سامانه بارگذاری کرده، فرم الکترونیکی مربوط پر شده و درخواست وکالت نامه انجام شود. بعد از انجام مراحل فوق، باید به صورت حضوری و با اصل مدارک به نمایندگی‌های سامانه میخک مراجعه شود. در انتها با تایید مدارک‌تان از سوی نمایندگی وکالت‌نامه‌ای صادر خواهد شد.

در صورت وقوع خطا و فراموشی اطلاعات چه کنیم؟

سعی کنید هنگام ثبت‌نام اطلاعات شخصی‌تان را درست وارد کنید. در غیر این صورت با ورود مجدد به سامانه میخک می‌توانید اطلاعات‌تان را ویرایش کنید. نام کاربری و رمز عبور خود را به خاطر بسپارید. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردید با کلیک روی گزینه بازیابی، رمز عبور مجددا به نشانه الکترونیکی‌تان ارسال خواهد شد. در صورت تغییر اطلاعات فردی، مانند تغییر محل تحصیل و یا در صورت اشتباه وارد کردن اطلاعات از طریق ویرایش اطلاعات فردی اقدام کنید. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده و پست الکترونیک‌تان اشتباه درج شده، اسکن گذرنامه و کارت ملی خود را به نشانی https://mikhak.mfa.gov.ir/ ارسال کرده تا رمز عبور به پست الکترونیک‌تان ارسال شود.

مراحل ورود به سامانه میخک (تاک) به صورت تصویری و ثبت نام در سامانه میخک

ابتدا وارد سایت https://mikhak.mfa.gov.ir/ شوید.

ورود و دریافت رمز عبور از سامانه میخک (تاک)

همانطور که در تصویر (1) زیر می‌بینید، برای ورود و ثبت‌نام در سامانه میخک، وارد کردن پست الکترونیک، کد ملی و کد امنیتی ضروری است. بعد از وارد کردن این موارد، روی گزینه دریافت رمز عبور یکبار مصرف کلیک کرده تا این رمز به پست الکتریکی شما ارسال شود.

راهنمای استفاده از سامانه میخک (تاک)

بعد از دریافت رمز عبور، نوبت به ثبت اطلاعات پروفایل می‌‌رسد. اگر در وارد کردن کد دریافتی دچار مشکل شدید با کلیک روی (مشکل در ورود سیستم) به نمایندگی اطلاع رسانی شود. این مرحله را می‌توانید در تصویر (2) ببینید.

راهنمای استفاده از سامانه میخک (تاک)

با ثبت مشکل (مطابق تصویر 3)، از سوی سامانه کد رهگیری برای‌تان ارسال می‌شود. این یعنی درخواست‌تان به نمایندگی منتقل شده و بررسی‌های موردنظر انجام انجام خواهد شد.

راهنمای استفاده از سامانه میخک (تاک)

برای اطلاع از پاسخ نمایندگی، با انتخاب دکمه پیگیری و وارد کردن کد ملی، کد رهگیری و کد امنیتی پیگیری خود را انجام دهید. (تصویر 4 و 5)

راهنمای استفاده از سامانه میخک (تاک)

راهنمای استفاده از سامانه میخک (تاک)

ورود به سامانه میخک (تاک) با رمز عبور

اگر قبلا رمز عبور دریافت کرده و در این مورد مشکلی نداشتید مطابق تصویر (6)می‌توانید وارد سامانه میخک شوید. در این مرحله نیاز است پست الکترونیکی، رمز عبور و کد امنیتی خود را وارد کنید:

راهنمای استفاده از سامانه میخک (تاک)

در صورت فراموشی کلمه عبور چه کنیم؟

در صورت فراموشی کلمه عبور همانطور که در تصویر (7) می‌بینید، گزینه (کلمه عبور خود را فراموش کرده‌ام) را انتخاب کنید تا کلمه عبور از طریق پست الکترونیکی برای‌تان ارسال شود.

راهنمای استفاده از سامانه میخک (تاک)

تصویر زیر (8) را زمانی دریافت خواهید کرد که قبلا با آدرس پست الکترونیکی دیگری وارد سامانه شده باشید.

راهنمای استفاده از سامانه میخک (تاک)

مراحل ثبت پروفایل در سامانه میخک (تاک)

برای ثبت پروفایل در سامانه میخک باید اطلاعات فردی زیر را وارد کنید:

اطلاعات محل زندگی (آدرس و...). بعد از وارد کردن این اطلاعات دکمه ثبت را انتخاب کنید. اطلاعات اقامت اطلاعات ارتباطات (این اطلاعات شامل شماره همراه، شماره تلفن ثابت و پست الکترونیکی است.) در پایان، گزینه ثبت نهایی را انتخاب کنید. در این مرحله پیش نمایشی از اطلاعات وارد شده نمایش داده می‌شود.

ثبت رمز عبور یا تغییر آن در سامانه (میخک) تاک

اگر می‌خواهید برای هر بار ورود به سامانه میخک نیاز به وارد کردن رمز عبورتان نداشته باشید، می توانید اقدام به ثبت رمز عبور کنید. هم‌چنین برای تغییر رمز عبور گزینه «ادامه» را انتخاب کنید. مطابق تصویر (9)، می‌توانید رمز عبورتان را تغییر داده و دفعات بعدی از این رمز عبور استفاده کنید.

راهنمای استفاده از سامانه میخک (تاک)

تایید اسناد در سامانه میخک چطور است؟

اسناد مختلفی در سامانه میخک به تایید میرسند از جمله موارد زیر. در تمام این موارد قبل از انجام هر کاری باید پروفایل خود را در سامانه میخک ایجاد کنید. برای ثبت نام در سامانه میخک کلیک کنید. تماممراحل ثبت اسناد در سامانه میخک تقریبا یکسان است. اول باید با مسخصات پروفایل خودتان شامل ایمیل و رمز عبورتان وارد سامانه شوید بعد به قسمت درخوایت مورد نظرتان رجوع کنید مثلا قسمت تنظیم وکالتنام در سامانه میخک. روی ان کلیک کنید. سپس اطلاعات اجباری را وارد کنید. هر قسمتی که کادردور آن قرمز رنگ است، باید حتما پر شود. سپس دکمه ثبت را بزنید. دقت داشته باشید اگر در این مرحله نام تان را به اشتباه وارد کنید یا خطایی در ثبت اطلاعات داشته باشید دیگر امکان ویرایش ندارید و باید حضوری به نمایندگی مراجعه کنید. در این حالت ثبت اولیه درخواست انجام شده، بعد وارد مرحله آپلود مدارک می‌شوید. در نهایت رسید درخواست را می‌توانید دانلود کنید تا با در دست داشتن آن به نمایندگی مراجعه کنید.

تایید اسناد پزشکی و معالجه بیماری برای دریافت هزینه درمان

کسانی تمایل دارند پس از مراجعت به کشور هزینه‌های درمانی خود را از وزارت بهداشت دریافت کنند، لازم است مدارک درمانی خود را در میخک ثبت کنند. برای ثبت اسناد پزشکی و درمانی در سامانه میخک حتما پروفایل بسازید. بعد از ورود به سامانه کافیست به بخش "درخواست تایید مدارک تحصیلی/درمانی" مراجعه کنید. مدارک شامل گواهی بستری، آزمایش، صورتحساب بالینی و غیره است. سپس دکمه تایید را بزنند بعد به حضوری به نمایندگی مورد نظر مراجعه کنند تا نمایندگی تایید مدارک پزشکی را انجام دهد.

چطور درخواست تنظیم وکالت نامه و تصدیق امضا ثبت کنیم؟

اول بایستی نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خودتان شوید و مراحل را طی کنید. برای اطلاع از ثبت ن ام در سامانه‌ میخک به ابتدای متن مراجعه کنید. تصدیق امضاء به معنی تایید امضا می‌ باشد. وکالت نامه‌ها و هر آنچه حکم صدور مجوز دارد مثل مجوز اجازه ازدواج برای دختر توسط پدر یا مجوز خروج همسر و فرزندان و غیره در این بخش انجام می‌شود. در صورتیکه متقاضی)موکل(بخواهد به فردی در داخل ایران وکالت برای انجام کاری بدهد، باید وارد لینک درخواست تنظیم وکالت نامه و تصدیق امضاء شده و سپس نوع وکالت نامه خود را که قرار است به متقاضی مورد نظر بدهد انتخاب کند. در اینجا متقاضی به عنوان موکل می‌بایست مشخصات وکیل را با دقت وارد نماید و بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده درخواست خود را ثبت و تایید کند. بعد از دریافت رسید یا کد رهگیری متقاضی باید به نمایندگی مورد نظر مراجعه کند. بدیهی است پس از تائید و مهر و امضا وکالت نامه، رضایتنامه یا مدرک تصدیق امضا توسط مامور کنسولی نمایندگی تایید و بارگذاری آن در سامانه، مراحل تائید و تصدیق تکمیل شده و در صورت نیاز مراجع داخل کشور، با مراجعه به سامانه از صحت صدور آن مطلع می‌گردند.

اگر در زمان ثبت وکالت نامه پیغام "لطفا از کیبورد فارسی و انگلیس استفاده نمایید" دریافت کردید، شما از کیبورد استاندارد برای ورود اطلاعات استفاده نکرده‌اید و متن شما شامل حروف نامعتبر مانند تنوین، همزه و غیره است. مجدد متن خود را با دقت مرور کرده و این علائم و حروف را حذف کنید.

چگونه درخواست استعلام گواهینامه رانندگی ثبت کنیم؟

اگر متقاضی بخواهد گواهینامه رانندگی صادر شده ایرانی را ارائه دهد باید تاییدیه پلیس راهنمائی و رانندگی ایران را داشته باشد. از طریق لینک "استعلام گواهینامه" شما می‌توانید درخواست تایید گواهینامه رانندگی خود را ثبت و ارسال کرده، سپس به نمایندگی مورد نظر مراجعه کنید.

درخواست گذرنامه یا پاسپورت در سامانه میخک چطور است؟

ابتدا با پروفایل خود وارد شوید و گزینه صدور گذرنامه را انتخاب کنید. هنگام ثبت درخواست صدور پاسپورت در سامانه میخک توجه به چند نکته ضروری است:

بعد از ثبت نام به طور کامل کد رهگیری خود را دریافت کنید و با در دست داشتن آن به نمایندگی مراجعه کنید. چنانچه کدرهگیری دریافت نکردید مراحل ثبت نام‌تان تکمیل نشده است و مشکلی وجود دارد. برای فرد زیر 18 سال، پدر یا قیم باید درخواست صدور پاسپورت نماید. قیم وارد پروفایل خودش می شود و برای فرد زیر 18 سال درخواست می دهد. در نهایت کد رهگیری دریافت می کند. کد رهگیری متعلق به پاسپورت فرد زیر 18 سال است که قیم باید با همان کد رهگیری به نمایندگی مراجعه کنید. برای دریافت پاسپورت اصل تمام مدارکی را که در سامانه میخک بارگذاری کرده اید به همراه کد رهگیری با خود همراه داشته باشید و به نمایندگی مراجعه کنید. شخصی که قرار است پاسپورت برای او صادر شود حتما باید در نمایندگی حضور داشته باشد. برای کم کردن حجم تصاویر خود به نرم افزار paint در کامپیوتر مراجعه کنید سپس گزینه resize را از منوی این نرم افزار انتخاب کنید. حجم عکس را بر حسب پیکسل می‌توانید کم کنید.

1398/10/07 | کد مطلب: 4620
برچسب‌ها: نکات سفر
راهنمای استفاده از سامانه میخک (تاک)
راهنمای استفاده از سامانه میخک (تاک) سیما رفیعی
راهنمای استفاده از سامانه میخک (تاک)

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش



به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو