ساختن جعبه هدیه یکی از هنر های زیبایی است که با کمی خلاقیت و نوآوری با استفاده از ایده های جذاب و شیک می توان کار هنری بی نظیری را خلق کرد، در این مطلب تصمیم داریم روشی آسان و ساده را برای ساخت جعبه کادو با مقوا به شما آموزش دهیم که این آموزش می تواند در کسب در آمد در منزل نیز مفید و کاربردی باشد. پس تا پایان ما را همراهی نمایید.

نحوه ساخت جعبه کادو با مقوا و کارتن

هر یک از ما با توجه به سلیقه ای که داریم دوست داریم در مناسبت های خاص و مختلف بهترین و زیباترین هدیه را به عزیزانمان به شکلی شیک و منحصر به فرد تقدیم کنیم تا علاوه بر ابراز عشق و محبت به آن ها ذوق و سلیقه خود را نیز به این طریق نشان دهیم.

ساخت جعبه کادو یکی از مواردی است که می تواند در تزیین کادو و هدیه های مختلف به کار رود، شما می توانید با کمترین هزینه و از طریق الگو و روشی ساده جعبه کادو خود را به هر شکلی که دوست دارید بسازید و با استفاده از ذوق هنری خود آن را به زیباترین شکل ممکن تزیین نمایید. البته علاوه بر جعبه های مقوایی که برای هدیه ساخته می شود شما عزیزان می تواند از ایده های متنوعی برای تزیین هدایا استفاده کنید که از بین محبوب ترین آنها می توان به تزیین کادو در بادکنک، تزیین کادو با تور و پارچه، تزیین کادو با گل طبیعی و مصنوعی و… اشاره نمود.

ساخت جعبه کادو با مقوا با طرح های متنوع و بسیار زیبا

وسایل مورد نیاز : مقوا کاغذ رنگی یا طرح دار چسب روبان قیچی قلم خط کش

روش ساخت جعبه هدیه :

در اولین مرحله ساخت جعبه کادو با مقوا شروع به کشیدن الگوی آن نمایید. برای این کار الگو را در سایز مناسب پرینت بگیرید و یا این که روی برگه بکشید و بعد الگو را بر روی مقوا انتقال دهید. دقت داشته باشید که یکی از الگو ها مربوط به بدنه جعبه و دیگری مربوط به درب جعبه کادو می باشد.

در گام بعدی لبه های کار را با استفاده از قیچی برش بزنید و بعد الگو های کشیده شده را قیچی کنید.

سپس با استفاده از قلم و خط کش خطوطی که نشان دهنده ی مکان تا زدن هستند را رسم کنید.

در مرحله بعد از ساخت جعبه کادو با مقوا با مساعدت و کمک انگشتتان مقوا را از جایی که کاملا نمایان و مشخص است تا بزنید.

در گام بعدی به سراغ الگوی دوم که مربوط به درب جعبه است ، بروید و آن را نیز شبیه به روشی که گفتیم تا بزنید.

اکنون مقوا ها برای چسبیده شدن آماده هستند. با استفاده از چسب مایع قسمت هایی که مشخص کرده بودید را به یکدیگر وصل کنید. به این طریق ساخت بدنه و درب جعبه کادویی به اتمام رسیده است و جعبه کادویی شما آماده است.

ساخت جعبه کادو با مقوا با طرح های متنوع و بسیار زیبا

در این مرحله با استفاده از کاغذ های رنگی و روبان می توانید جعبه کادو خود را با توجه به سلیقه ای که دارید و با استفاده از هر وسیله ای که دوست دارید به دلخواه و به زیباترین شکل ممکن تزیین نمایید. به این طریق می توان انواع تزینات را بر روی مدل های مختلف جعبه کادو انجام داد.

جعبه کادویی شما در این مرحله به طور کامل تکمیل شده است و می توانید آن را در اندازه های مختلف و دلخواه تهیه کنید و برای انواع هدیه ها بکار گیرید.

ساخت جعبه کادو با مقوا با طرح های متنوع و بسیار زیبا

مدل های مختلف جعبه کادویی

با توجه به نوع هدیه ای که داریم باید نسبت به ساخت جعبه کادو با استفاده از مقوا متناسب با سایز آن اقدام کنیم که در ادامه شما را با مدل های جذاب و دیدنی از انواع مختلف جعبه کادویی آشنا می کنیم.

جعبه کادو مستطیلی شکل

نحوه ساخت جعبه کادو مستطیلی شبیه به جعبه مربعی شکل است و تفاوت چندانی با آن ندارد. تنها اختلاف آن در بیشتر بودن سایز طولی دو ضلع مستطیل است. انواع مختلف باکس های مستطیلی شکل را با رنگ و سایز های مختلف می توان طراحی کرد.

ساخت جعبه کادو با مقوا با طرح های متنوع و بسیار زیبا

جعبه کادو به شکل قلب

برای درست کردن این جعبه باید مطابق با الگوی آن دو ردیف مستطیلی شکل را ابتدا برش بزنید که یکی از این دو ردیف برای بخش پایین جعبه است که باید بزرگتر و پهن تر باشد و بخش دیگری مربوط به درب جعبه است که باید بلندتر و باریک تر باشد. بیشترین کاربرد جعبه کادویی قلب برای مناسبت هایی مثل سالگرد ازدواج و ولنتاین است.

ساخت جعبه کادو با مقوا با طرح های متنوع و بسیار زیبا

ساخت جعبه کادو به شکل ستاره

کاربرد این جعبه بیشتر برای هدیه هایی مثل جواهرات و زیور آلات می باشد. اغلب ساخت این جعبه در سایزهای کوچک انجام می شود. برای ساخت این جعبه از مقواهای نازک استفاده می شود که از طریق یک کش به یکدیگر وصل می شوند.

ساخت جعبه کادو با مقوا با طرح های متنوع و بسیار زیبا

جعبه کادو به شکل گل

یکی از سخت ترین روش های ساخت جعبه کادو با مقوا درست کردن آن به شکل گل است. برای آماده کردن این جعبه ابتدا یک جعبه مکبعی شکل ساده بسازید و با استفاده از گل های کاغذی زیبا آن را تزیین کنید. به منظور این کار ابتدا طبق الگوی مورد نظر کاغذ را برش بزنید و برای ساخت آن می توانید از انواع کاغذهای رنگی استفاده کنید. سایز گل های کاغذی بستگی به سلیقه شما دارد و می توانید آن ها را در اندازه های کوچک و بزرگ تهیه نمایید.

ساخت جعبه کادو با مقوا با طرح های متنوع و بسیار زیبا

جعبه کادویی به شکل گیتار

نحوه ساخت این جعبه کادو با مقوا کمی مشکل است. از این مدل باکس کادو بیشتر برای کادو دادن به کودکان و هم چنین افرادی که در زمینه موسیقی فعالیت هنری دارند، استفاده می شود.

ساخت جعبه کادو با مقوا با طرح های متنوع و بسیار زیبا

جعبه کادو اوریگامی

این باکس ها معمولا به منظور حمل اشیا سبک ساخته می شوند. بنابراین از مقواهای نازک می توان برای درست کردن آن ها استفاده کرد. این نوع جعبه کادویی به منظور نگه داری زیور آلات و یا دیگر اشیا بکار گرفته می شود. این جعبه ها شیک و مدرن هستند و معمولا برای کادو هایی با سایز کوچک و حجم کم بسیار مناسب هستند.

ساخت جعبه کادو با مقوا با طرح های متنوع و بسیار زیبا

امیدواریم با مراحل ساخت جعبه کادو با مقوا آشنا شده باشید و از دیدن مدل ها و طرح های متنوع و زیبای این باکس پرکاربرد لذت برده باشید تا بتوانید با ایده گرفتن از هر یک از این مدل ها جعبه هدیه مورد نیاز و دلخواه خود را به زیباترین شکل ممکن بسازید و تزیین کنید. در صورت تمایل به مشاهده آموزش های بیشتر در این زمینه به بخش جعبه هدیه مراجعه کنید.