البته برخی از مهم‌ترین کارگردانان سینمای جهان از جمله نولان، اسپیلبرگ، ریچی و... در همین سال پروژه‌های بزرگ فیلمسازی خود را کلید می‌زنند یا اکران می‌کنند اما بازار دنباله‌ها همچنان بسیار بزرگ‌تر از این تولیدات مستقل است و حتی مل گیبسون هم امسال دنباله «مصائب مسیح» را بر پرده خواهد داشت. بعید نیست که سال ۲۰۲۰ از لحاظ ساخت گران‌ترین تولیدها و پرفروش‌ترین فیلم‌ها در تاریخ سینما رکورد بزند.

زمانی برای مردن نیست

پس از فرآیند تولید پرحاشیه جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های «جیمز باند» که با کناره‌گیری «دنی بویل» از کارگردانی، آسیب‌دیدگی«دنیل کریگ» در صحنه فیلمبرداری و وقوع یک انفجار در حین ساخت فیلم همراه بود، بالاخره بیست و پنجمین «جیمز باند» به کارگردانی «کری فوکانا» آماده اکران است. این فیلم آخرین حضور «دنیل کریگ» در نقش مامور ۰۰۷ خواهد بود و وی در کنار «رامی مالک» بازیگر برنده اسکار و «لئا سیدو» مقابل دوربین رفته‌ است.

سریع و خشن ۹

جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های اکشن و هیجانی «سریع و خشن» سال آینده میلادی باز هم به سینما بازمی‌گردد که با بازی «وین دیزل»، «مایکل رودریگوئز» و همچنین «شارلیز ترون» همراه خواهد بود. «جاستین لین» کارگردانی این فیلم جدید را بر عهده دارد که تاریخ ۲۰ می‌۲۰۲۰ برای اکران آن اعلام شده است.

مرگ بر روی نیل

«کنت برانا» داستانی جدید از ماجراهای کارآگاه پوآرو را براساس رمان «مرگ بر روی نیل» نوشته «آگاتا کریستی» (۱۹۳۷) به سینما آورده که در واقع دنباله‌ای بر فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر به شرق» محسوب می‌شود و «کنت برانا» دوباره در نقش «هرکول پوآرو» در کنار «دان فرنچ»، «جنیفر ساندرز»، «تام بیتمن»، «آنت بنینگ» و «راسل برند» بازی کرده است. داستان فیلم زمانی روی می‌دهد که «پوآرو» برای گذراندن تعطیلات به مصر رفته اما در آنجا ناگزیر به تحقیق درباره قتل یک زن جوان می‌شود.

زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴

این فیلم ابرقهرمانی براساس شخصیتی به همین نام از مجموعه کتاب‌های مصور دی‌سی کامیکس و دنباله فیلم «زن شگفت‌انگیز» محصول ۲۰۱۷ است. «پتی جنکینز» کارگردانی این فیلم را با فیلمنامه‌ای از «جف جانز» و «دیو کالاهام» بر عهده دارد. «گل گدوت» در نقش اصلی فیلم یعنی زن شگفت‌انگیز ایفای نقش می‌کند. «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» از چهارم ژوئن ۲۰۲۰ اکران خود را از آمریکا آغاز می‌کند.

احضار: شیطان مرا وادار کرد

این فیلم که در ژانر وحشت و به کارگردانی «مایکل چاوز» هم‌اکنون در مراحل پایانی تولید قرار دارد، دنباله‌ای بر فیلم‌های پرطرفدار «احضار» (۲۰۱۳) و «احضار ۲» (۲۰۱۶) و در مجموع هشتمین فیلم دنیای سینمایی احضار است که از سوی کمپانی برادران وارنر در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ اکران خواهد شد. «ورا فارمیگا» و «پاتریک ویلسون» از بازیگران این فیلم هستند.

گودزیلا در مقابل کونگ

این فیلم به کارگردانی «آدام وینگارد» دنباله‌ای بر فیلم «گودزیلا: پادشاه هیولاها» (۲۰۱۹) و «کونگ: جزیره جمجمه» (۲۰۱۷) است و در مجموع سی‌وششمین فیلم از سری فیلم‌های گودزیلا و دوازدهمین فیلم در سری فیلم‌های کونگ محسوب می‌شود. «الکساندر اسکارشگرد»، «میلی بابی براون»، «ایزا گونزالس» و «ربکا هال» از بازیگران این فیلم اکشن و دلهره‌آور هستند.

شکارچیان روح: افترلایف

این فیلم با بازی «بیل مورای»، «دان آیکروید»، «امی هادسن» و «سیگورنی ویور» به کارگردانی «جیسون رایتمن»، دنباله‌ای مستقیم بر «شکارچیان روح» (۱۹۸۴) و «شکارچیان روح۲» (۱۹۸۹) است و داستان آن درباره یک مادر و دو فرزند است که با رسیدن به شهری کوچک متوجه ارتباطشان با شکارچیان روح و میراث مرموز به جامانده از پدربزرگشان می‌شوند.

بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند

سومین قسمت از سری فیلم‌های بیل و تد با عنوان کامل «بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند»، همانند دو قسمت قبلی «ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد» (۱۹۸۹) و«سفر وحشیانه بیل و تد» (۱۹۹۱) است.بیل و تد که زمانی می‌خواستند دنیا را نجات دهند حالا دو موسیقیدان راک هستند و به‌عنوان پدرانی میانسال تلاش می‌کنند که سرنوشت‌شان را با ساخت یک آهنگ موفق تغییر دهند.

ونوم ۲

این فیلم ابرقهرمانی براساس کتاب‌های مصور مارول و دنباله قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۸ است. «اندی سرکیس» با فیلمنامه‌ای از «کلی مارسل» این فیلم را کارگردانی کرده و «تام هاردی» نقش اصلی خود را دوباره در قسمت دوم در کنار «وودی هارلستون»، «میشل ویلیامز» و«نائومی هریس» تکرار کرده است. دوم اکتبر به‌عنوان تاریخ اکران «ونوم ۲» اعلام شده است.

مصائب مسیح: رستاخیز

«مل گیبسون» پس از ساخت فیلم موفق و جنجالی «مصائب مسیح» در سال ۲۰۰۴، حالا در تدارک ساخت قسمت دوم آن با نام «مصائب مسیح: رستاخیز» است.قسمت اول داستان ۲۴ ساعت منتهی به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی (ع) است، اما در قسمت دوم وقایع سه روز پس از به صلیب کشیده شدن تا رستاخیز او می‌پردازد. این فیلم ۱۶۷ دقیقه‌ای با بازی مجدد «جیمز کاویزل» در نقش حضرت مسیح همراه است.

این مطلب برایم مفید است
بلی
0 نفر این پست را پسندیده اند