آیت‌الله جوادی‌آملی: روحانی‌ای که زبان‌های خارجی را بلد نباشد، در واقع هم کر است، هم کور است و هم لال


آیت‌الله جوادی‌آملی: روحانی‌ای که زبان‌های خارجی را بلد نباشد، در واقع هم کر است، هم کور است و هم لال
محسن غرویان گفت: آیت‌الله جوادی معتقد است که حوزه باید به روز بشود و روحانیون حرف‌های جدید دنیای روز را بشنوند. با این حال متاسفانه نه تنها در حوزه به این مهم ورود نمی‌کنند، بلکه حرف‌های مخالف هم شنیده نمی‌شود و مطالبی هم که طرح می‌شود، قبل از خوانده شدن به طور سفارشی نوشته می‌شوند و به افراد دیکته می‌کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، محسن غرویان درباره اظهارنظر معروف آیت‌الله جوادی آملی در خصوص لزوم آشنایی روحانیون با کانت و هگل اظهار داشت: من خودم در آن جلسه حضور داشتم. آیت‌الله جوادی در آن روز سخنان نو و جدیدی را طرح کردند. ایشان خطاب به علما، روحانیون و همچنین مدرسین فرمودند باید با بحث روز و علوم جدید آشنا باشید و همچنین درباره مکاتب فکری، سیاسی و عقیدتی روز جهان اطلاعات کافی را به دست بیاورید.

چطور سربازی هستید که ابزار لازم را برای تبلیغ ندارید؟

مدرس فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه سخنانش گفت: ایشان در ادامه گفتند، اگر امام زمان فردا ظهور کنند و به شما آقایان دستور بدهند به شرق یا غرب عالم برای تبلیغ بروید، چکار می‌خواهید انجام بدهید؟ شما که نه با فرهنگ جهان و نه با زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی آشنایی ندارید، چه فایده‌ای برای امام زمان دارید و چطور سربازی هستید که ابزار لازم را برای تبلیغ ندارید؟

آیت‌الله جوادی آملی فرمودند، باید کانت، هایدگر و دکارت بخوانید

غرویان افزود: آیت‌الله آملی همچنین به جمع حاضر فرمودند که باید کانت، هایدگر و دکارت بخوانید تا با زاویه دید اروپای غربی و شرقی و آمریکا و ... آشنا باشید تا بتوانید ماموریت‌تان را به خوبی انجام بدهید. واِلا اگر مطالبی که مطالعه می‌کنید یا موارد تحقیقی‌تان فقط به کار تبلیغِ از حرم تا جمکران باشد، فایده‌ای نمی‌تواند داشته باشد و به درد نهضت امام زمان نمی‌خورد.

امام زمان به مبلغ کر و کور و لال احتیاجی ندارد

او در ادامه تصریح کرد: ایشان همچنین گفت، آن کس که منتظر امام زمان است‌ باید ابزار لازم را برای عمل به دستورات ایشان فراهم کند. ایشان در ادامه صحبت‌های‌شان اینطور گفت که امام زمان به مبلغ کر و کور و لال احتیاجی ندارد و روحانی‌ای که زبان‌های خارجی را بلد نباشد، در واقع هم کر است، هم کور است و هم لال.

روحانیون حرف‌های جدید دنیای روز را بشنوند

محسن غرویان در پایان سخنانش گفت: منظور آیت‌الله این است که حوزه باید به روز بشود و روحانیون حرف‌های جدید دنیای روز را بشنوند که این فقط مربوط به فلسفه نیست. با این حال متاسفانه نه تنها در حوزه به این مهم ورود نمی‌کنند، بلکه حرف‌های مخالف هم شنیده نمی‌شود و مطالبی هم که طرح می‌شود، قبل از خوانده شدن به طور سفارشی نوشته می‌شوند و به افراد دیکته می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس