فقط 10درصد اموال زنجانی بازگشته است


فقط 10درصد اموال زنجانی بازگشته است

رکنا: عضو هیات مدیره شرکت نفت فلات قاره ایران: بر اساس صحبت‌های قبلی که با مسئولان داشتم، اگر بابک زنجانی همه اموال داخلی و خارج از کشور خود را بازگرداند، مورد عفو قرار می گیرد اما مافیای بابک زنجانی اجازه نمی‎دهند، که این اموال به کشور بازگردد.

به گزارش رکنا، «امیر عباس سلطانی»، عضو هیات مدیره شرکت نفت فلات قاره ایران و عضو کمیسیون انرژی مجلس در دوره نهم، در گفت ‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری برنا خاطرنشان کرد: بابک زنجانی تنها 12هزار میلیارد تومان از اموال خود را بازگشت داده که در اختیار وزارت نفت قرار دارد و مقداری از آن ها نیز به فروش رسیده‌است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در دوره نهم بیان کرد: تنها حدود 10الی 15درصد اموال بابک زنجانی بازگشت داده شده و اگر اموال خود را از کشور‎های تاجیکستان، مالزی و ترکیه خارج کند، آن قدر ارزش آن‎ها بالاست که ممکن است حتی دولت و بانک مرکزی این کشو‎ها دچار مشکل شوند.

او افزود: مسئولان قضایی در حال مدارا با بابک زنجانی هستند تا بتوانند اموالش را پس بگیرند و به همین دلیل روند قضایی پرونده فساد او، طولانی شده‌است.

سلطانی با اشاره به اینکه بابک زنجانی تنها ویترین یک مافیای فساد اقتصادی بود، گفت: امثال بابک زنجانی‌ها در کشور ما زیاد بوده و هست اما متاسفانه به جای پیشگیری از مفاسد اقتصادی، صبر می‌کنیم که رخ بدهد و بعد با آن‎ها برخورد می‌کنیم.

این نماینده سابق مجلس بیان کرد: خلق پدیده‎هایی مشابه بابک زنجانی باعث شد در دوره‎های بعد، جسارت از برخی مدیران کشور برای انجام چنین ریسک‌هایی در راستای دور زدن تحریم‌ها از بین برود و مقصر این موضوع، دولت وقت و 4وزیر احمدی نژاد بودند که طی نامه ای درخواست کردند این امکانات در اختیار بابک زنجانی قرار بگیرد.

او ادامه داد: حتی یک سال قبل از دستگیری بابک زنجانی به قوه قضائیه اعلام شد که این فرد چه سوابقی دارد و چه فسادهایی مرتکب شده اما بخاطر روابط و نفوذ زیادی که بابک زنجانی داشت، همه این امکانات در اختیار او قرار گرفت که یا از روی خوش بینی بود، یا بده بستان‌ها باعث این اشتباه شد.

سلطانی تاکید کرد: پیش از اینکه بابک زنجانی همه اموال خود را بازگرداند امکان عفو او وجود ندارد اما اگر تمام اموالش را بازگرداند، احتمال آزادی او وجود دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی