آبزی‌پروران در اردبیل خاویار تولید می‌کنند


آبزی‌پروران در اردبیل خاویار تولید می‌کنند

اردبیل - ایرنا - مدیر شیلات استان اردبیل گفت: از سال آینده استان اردبیل به جمع استان‌های تولید کننده مواد غذایی با ارزش خاویار خواهد پیوست.

میرآرمان واعظی روز پنجشنبه در بازدید از مزارع پرورش ماهیان خاویاری مشگین‌شهر به خبرنگار ایرنا افزود: ماهیان خاویاری از جمله گونه‌های بسیار باارزش ماهی هستند که معمولا از این نوع ماهی به عنوان فسیل زنده یاد می‌شود.

او با اشاره به قیمت بالا و طرفداران زیاد محصول خاویار ایرانی در مناطق مختلف دنیا گفت: از چند سال پیش پرورش ماهی خاویاری در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون پرورش ماهی خاویاری از گونه فیل‌ماهی در شهرستان مشگین‌شهر و ۲ نقطه دیگر استان آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس ارزیابی کارشناسان شیلات نتیجه کار بسیار مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل چرخه پرورش حدود ۴۰ تن گوشت ماهی خاویاری و یک تن خاویار درجه یک در استان استحصال شود.

وی گفت: علاوه بر این مزارع اخیرا موافقت اصولی برای ایجاد سه مزرعه دیگر صادر شده است.

او با بیان اینکه اردبیل از استان‌های غیرساحلی موفق در تولید ماهیان گرمابی و سردابی می‌باشد، گفت: ۵۴۰ مزرعه پرورش ماهی بصورت استخرهای منفرد، تیپ و ۲ منظوره با استفاده از منابع آبی طبیعی و نیمه‌طبیعی در مناطق مختلف استان فعالیت دارند.

او با بیان اینکه سال گذشته حدود هزار تن انواع ماهی در استان تولید و روانه بازار شد، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان با ۱۰ درصد افزایش به ۱۱ هزار تن برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید