آمارهای ناگفته از اربعین98 +جدول


آمارهای ناگفته از اربعین98 +جدول

رئیس کمیته هماهنگی و مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین به تشریح آمارهای گفته نشده از خدماتی که موکب داران ایرانی ایام اربعین 98 در شهرهای ایران و عراق انجام داده‌اند، پرداخت.

به گزارش مشرق، حسن پلارک، رئیس کمیته هماهنگی و مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین در تشریح آمارهای گفته نشده‌ای از اربعین ۹۸ اظهار کرد: به منظور تسهیل در دریافت درخواست متقاضیان پروانه موکب‌داری، طراحی سامانه موکب‌داران در دستور کار کمیته قرار گرفت و در تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/۲۷ در اختیار عموم مردم قرار گرفت و نهایتاً ۲۵۰۷ پروانه موکب‌داری، صادر و در اختیار موکب‌داران قرار گرفت.

تعداد موکب‌ها به تفکیک استان (تعداد کل موکب‌ها: ۲۵۰۷)

آمارهای ناگفته از اربعین98 +جدول

۵۴ درصد از موکب‌ها در عراق و ۴۶ درصد از موکب‌ها در ایران فعالیت کردند

پلارک با اشاره به روند رو به رشد تعداد موکب‌های پروانه دار در سال‌های گذشته اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ تعداد ۴۱۰ موکب، در سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۸۱۶ موکب، در سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۰۰۸ موکب و در سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۵۰۷ موکب پروانه برای فعالیت در ایام اربعین را دریافت کردند.

وی افزود: از ۲۵۰۷ موکب، تعداد ۱۳۴۸ موکب در عراق یعنی ۵۴ درصد و ۱۱۵۹ موکب در ایران یعنی ۴۶ درصد فعالیت داشتند.

رئیس کمیته هماهنگی و مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین در توضیح پراکندگی موکب ها در عراق گفت: از تعداد ۱۳۴۸ موکبی که پروانه فعالیت در عراق را دریافت کردند، ۷۵۵ موکب در کربلا، ۲۰۳ موکب در نجف، ۶۶ موکب در کاظمین، ۳۲ موکب در سامرا، ۳۴ موکب در مسیب، ۲۴۶ موکب در مسیر نجف تا کربلا و ۱۲ موکب در سایر مسیرها برپا شدند.

پلارک در تشریح آمار پراکندگی موکب ها در ایران گفت: در پایانه مرزی خسروی ۳ درصد از موکب‌ها با ۳۵ موکب؛ در پایانه مرزی مهران ۷ درصد از موکب‌ها با ۷۵ موکب؛ در پایانه مرزی شلمچه ۱۸ درصد از موکب‌ها با ۲۰۷ موکب و در سایر مسیرها ۵۲ درصد از موکب‌ها با ۶۰۸ موکب در حال فعالیت بودند.

وی خاطرنشان کرد: موکب‌ها متعهد شده بودند که از ۶۹.۲۲۸.۵۳۱ نفر پذیرایی داشته باشند که در عمل از ۱۰۷.۲۶۵.۴۷۶ نفر پذیرایی کردند یعنی مقایسه میزان تعهد و عملکرد در خدمات تغذیه ۱۵۵ درصد بوده است، همچنین موکب‌ها متعهد شده بودند برای ۲۲.۴۰۵.۸۷۹ نفر اسکان ایجاد کنند که در عمل برای ۲۴.۰۷۹.۴۲۲ نفر اسکان ایجاد کردند، یعنی مقایسه میزان تعهد و عملکرد در خدمات اسکان ۱۰۷ درصد بوده است.

رئیس کمیته هماهنگی و مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین در تفکیک خدمات اسکان و تغذیه‌ای به زائران گفت: در عراق برای ۲۰.۴۶۷.۵۰۹ نفر (۸۵ درصد) و در ایران برای ۳.۶۱۱.۹۱۳ نفر (۱۵ درصد) اسکان ایجاد شده است، همچنین در عراق از ۷۸.۳۰۳.۷۹۷ نفر (۷۳ درصد) و در ایران از ۲۸.۹۶۱.۶۷۹ نفر (۲۷ درصد) پذیرایی به عمل آمده است.

پلارک با اشاره به میزان رشد خدمات اسکان در سال‌های اخیر گفت: در سال ۱۳۹۵ تعداد ۶.۰۰۰.۰۰۰، در سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۰.۰۷۸.۰۵۶، در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۰.۲۰۴.۹۶۴ و در سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۴.۰۷۹.۴۲۲ اسکان برای زائران اربعین ایجاد شده است.

وی با اشاره به میزان رشد خدمات پذیرایی در سال‌های اخیر گفت: در سال ۱۳۹۵ از ۱۸.۱۸۰.۰۰۰ نفر، در سال ۱۳۹۶ از ۴۱.۴۵۸.۷۶۶ نفر، در سال ۱۳۹۷ از ۶۰.۴۲۱.۷۶۹ نفر و در سال ۱۳۹۸ از ۱۰۷.۲۶۵.۴۷۶ پذیرایی شده است.

رئیس کمیته هماهنگی و مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین تصریح کرد: خدا را شاکریم که توانسته ایم با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران و سایر نهادهای ذیربط بستر انتقال قریب به ۶ هزار خودروی حامل بار موکب ها و بیش از ۷۰ هزار اقلام مورد نیاز خدمات رسانی موکب ها را مستقیماً از ایران تا محل برپایی موکب فراهم آوریم.

شما می‌توانید در نمودارهای زیر نحوه خدمات دهی موکب‌های ایرانی بر اساس تعهدی که داشته و آنچه در عمل انجام داده اند را در شهرهای مختلف ایران و عراق به تفکیک روزهای فعالیتشان ببینید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر