رادیو فرهنگ میزبان استاد برجسته ادبیات فارسی می‌شود


دکتر محمد غلامرضایی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی میهمان رادیویی‌ها می‌شود.

رادیو فرهنگ میزبان استاد برجسته ادبیات فارسی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه «نام آوران ایران زمین» پنجشنبه (۵ دی) با دکتر محمد غلامرضایی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی گفت و گو می کند.

دکتر محمد غلامرضایی در دوران تحصیل خود از نزدیک شیوه تدریس بسیاری از استادان بزرگ رشته ادبیات فارسی را تجربه کرده است که حاصل و نمود این تجربه گرانبها و نیز کوشش فردی و دقت نظر علمی و ادبی ایشان را می ‌توان هم در کلاس‌های درس پر از نکته ‌های سودمند این استاد ادبیات دید و هم در سطر سطر کتاب‌هایی که نگاشته و تألیف کرده است، خواند.

از جمله آثاری که به قلم این استاد ادبیات تألیف شده می توان به «سبک‌شناسی شعر فارسی از رودکی تا شاملو»، «طرز عنصری»، «ارج‌نامه محمد معین»، «روش تحقیق و شناخت مراجع ادبی»، «داستان‌های غنایی» و «سبک ‌شناسی نثرهای صوفیه از اوایل قرن پنجم تا اوایل قرن هشتم» اشاره کرد.

«نام آوران ایران زمین» برنامه ای است که در گروه تاریخ و اندیشه به تهیه کنندگی رکسانا حمیدی و اجرای علی عظیمی نژادان روزهای پنجشنبه ساعت ۱۹:۳۰ از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می شود و به گفت و گو با اهالی فرهنگ و اندیشه و هنر ایران زمین می پردازد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!