شبکه فیبر نوری ثبت احوال در هفت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری شد


شبکه فیبر نوری ثبت احوال در هفت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری شد

گچساران - ایرنا -شبکه فیبر نوری ثبت احوال هفت شهرستان باشت، چرام،چاروسا،بهمئی،دنا،مارگون و لنده روز پنجشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از این طرح که در باشت برگزار شد اظهار داشت: طرح فیبر نوری هفت شهرستان استان با ۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.

سید محمدعلی تقوی بیان کرد: فیبر نوری ثبت احوال شهرهای کوچک و متوسط کهگیلویه و بویراحمد با هدف ارائه برخط و آنلاین خدمات بهره برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۰۰ دستگاه اجرایی شامل وزارت خانه ها و سازمان ها و ۲۰۰ هزار نقطه کشور از خدمات برخط ثبت احوال استفاده می کنند ابراز داشت:ایجاد چنین زیرساخت هایی برای رفاه حال مردم ضروری است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:پیش از طرح فیبر نوری اداره های ثبت احوال در شهرستان های بزرگ استان شامل گچساران،بویراحمد و کهگیلویه راه اندازی شده بود.

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: تقویت زیرساخت های خدماتی از اقداماتی است که به ارائه خدمات بهتر و آسانتر در ثبت احوال کمک می کند.

عباس رسولی امیرآباد افزود:شفاف سازی، دریافت خدمات با سرعت،حذف کاغذ و آلودگی های زیست محیطی از پیامدهای اجرای دولت الکترونیک و شبکه فیبر نوری ثبت احوال است.

وی بیان کرد: احراز هویت الکترونیک در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در دوم اسفند برگزار می شود به صورت الکترونیکی خواهد بود.

مدیرکل فن آوری اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:جلوگیری از اخذ رای تکراری، رای افراد زیر ۱۸ سال یا اشخاص فوت شده و به حداقل رسیدن خطا در انتخابات از مزایای این اقدام است.

وی بیان کرد: در صورت تائید شورای نگهبان آمادگی انجام فرایند رای گیری و شمارش آرا به صورت الکترونیکی در استان وجود دارد.

فرماندارباشت نیز در این آئین گفت:ایجاد زیرساخت های دولت الکترونیک از شعارهای دولت تدبیر و امید بوده و افتتاح طرح فیبر نوری ثبت احوال زمینه تحقق آن را فراهم کرده است.

سید مسعود حسینی به افزایش چشمگیر زیرساخت های آب،گاز، کشاورزی وراه ها در باشت اشاره کرد و افزود: تکمیل زیرساخت های نرم افزاری باشت از نیازهایی است که در حال تحقق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس