چگونه لباس بافت را بشوییم که نخ‌کش نشود؟


پیش از شستشوی لباس بافت و پلیور توصیه می‌کنیم اگر لباستان گران قیمت است یا ممکن است در ماشین لباسشویی آسیب ببیند یا در شستشوی آن تردید دارید، به یک خشکشویی ماهر و قابل اعتماد مراجعه کنید. همچنین این روزها خشکشویی آنلاین تهران و شهرستان ها یک راه حل ساده است که از این طریق می‌توانید در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. 1. پیش از شستشو، برچسب...

پیش از شستشوی لباس بافت و پلیور توصیه می‌کنیم اگر لباستان گران قیمت است یا ممکن است در ماشین لباسشویی آسیب ببیند یا در شستشوی آن تردید دارید، به یک خشکشویی ماهر و قابل اعتماد مراجعه کنید. همچنین این روزها خشکشویی آنلاین تهران و شهرستان ها یک راه حل ساده است که از این طریق می‌توانید در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

چگونه لباس بافت را بشوییم که نخ‌کش نشود؟

۱. پیش از شستشو، برچسب مراقبتی لباس را بررسی کنید:

یکی از نکاتی که ممکن است بسیاری از افراد پیش از شستشوی یک لباس (جنس لباس فرقی ندارد) فراموش کنند، بررسی برچسب مراقبتی روی لباس است. روی برچسب بسیاری از لباس‌های بافت یا پلیور علائمی وجود دارد که دمای آب، استفاده یا عدم استفاده از اتو یا حتی شستشوی با دست یا ماشین لباسشویی را مشخص کرده است. از رو این اگر می‌خواهید لباس پلیور یا بافت‌تان سالم باقی بماند، حتما روش صحیح شستشو را مشخص کنید.

۲. دمای ماشین لباسشویی را تنظیم کنید:

بعضی از ماشین‌های لباسشویی تنظیمات Hand Wash دارند که بهتر است برای شستشوی لباس بافت از آن دما بهره‌مند شوید. با این حال توصیه می‌کنیم لباس پشمی یا بافت را با آب داغ نشویید، چرا که ممکن است آب برود و به لباس‌تان آسیب وارد شود. بهترین دمای شستشوی لباس بافت یا پشمی، آب سرد یا ولرم است.

۳. لباس بافت را داخل یک کیسه قرار دهید:

این نکته اهمیت بسیاری دارد. در واقع یکی از مهم‌ترین روش‌های حفظ لباس بافت از نخ‌کش یا دون‌دون شدن، این نکته است. از این رو یک کیسه توری یا کیسه مخصوص ماشین لباسشویی تهیه کنید. معمولا از این مدل کیسه‌ها برای شستشوی جوراب و لباس زیر استفاده می‌شود. با این حال شما می‌توانید لباس بافت یا پلیور خود را درون کیسه قرار دهید و سپس آن را با ماشین لباسشویی بشویید.

کیسه یا تور مخصوص ماشین لباسشویی کمک می‌کند تا پلیور در چرخش ماشین لباسشویی کمترین آسیب را ببیند. از این رو لباس‌تان در حرکت ماشین لباسشویی نخ‌کش یا دون‌دون نمی‌شود.

۴. پلیور بافت را پشت و رو کنید:

چگونه لباس بافت را بشوییم که نخ‌کش نشود؟

راه حل دیگری که مانع دون‌دون یا نخ‌کش شدن پلیور بافت می‌شود، پشت و رو کردن لباس است. پشت و رو کردن لباس نه تنها آسیب کمتری هنگام شستشو به لباس وارد می‌کند، بلکه لباس‌تان تمیزتر شسته می‌شود.

در واقع توصیه می‌کنیم نه تنها لباس‌ پشمی و پلیور، بلکه تمام لباس‌های نخی و جین خود را ابتدا پشت و رو کنید، سپس داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. چرا که پوست و چربی پوست در تماس مستقیم با لایه داخلی لباس است.

۵. از ماده شوینده ملایم استفاده کنید:

ممکن است ماده شوینده قوی به بافت لباس آسیب وارد کند. همچنین ماده شوینده ضعیف نیز لباس را شما را تمیز نخواهد کرد. از این رو بهترین ماده شوینده برای لباس‌های بافت و پشمی، ماده شوینده ملایم است.

۶. لباس بافت دون‌دون را احیا کنید:

فرض کنید لباس‌تان را به اشتباه در ماشین لباسشویی قرار دادید و فراموش کرده‌اید نکات شستشوی را رعایت کنید. به نظر شما راه حل احیای لباس بافت دون‌دون شده چیست؟

یک تیغ یا ژیلت تمیز و نو بردارید و به آرامی روی دون‌دون و برجستگی لباس بافت یا پشمی بکشید. این روش کمک می‌کند تا لباس‌تان احیا شود. در صورتی که لباس‌تان نخ‌کش شده است، ابتدا سر نخ را به آرامی گره بزنید تا لباس آسیب بیشتری نبیند. سپس سر نخ را قیچی کنید. به یاد داشته باشید که تیغ و قیچی را به آرامی حرکت دهید تا لباس‌تان سوراخ یا پاره نشود.

خشکشویی ها امروزه از دستگاه های پیشرفته و اتوماتیک استفاده می کنند و از آسیب های احتمالی به انواع پارچه جلوگیری می کنند پس علاه بر خدمات متعارف مانند خشکشویی پرده و خشکشویی پتو، لباس عروس، کت وشلوار کار شستشوی پارچه های ابریشمی، کشمیر و ساتن و لباس های بافت را با دقت بالایی انجام می‌دهند.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا