صدور 6 میلیون متر مربع پروانه ساختمانی طی سالجاری در مازندران


صدور 6  میلیون متر مربع پروانه ساختمانی طی سالجاری در مازندران

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران از صدور 6 میلیون متر مربع پروانه ساختمانی در سالجاری خبر داد و گفت: سازمان نظام مهندسی در حوزه فنی توانایی بالایی داشته اما نظارت در این بخش بسیار حائز اهمیت است.

سیف‌الله علی‌نیا عصر امروز در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه توسعه صنعت ساختمان موجب توسعه در کار می‌شود، اظهار کرد: وظیفه سازمان نظام مهندسی در حوزه طراحی، نظارت و اجرای ساخت است.

وی با اشاره به وقوع اتفاقاتی در حوزه ساخت و سازها بر لزوم فرهنگ سازی تاکید کرد و گفت: باید به خدمات مهندسی توجه بیشتری کرد هر چند نظارت بر ساخت و سازها کاری دشوار است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه افزایش نرخ ساخت و ساز در استان به متری ۲ میلیون تومان می‌رسد، تصریح کرد: این درحالی است که خدمات مهندسی کمتر از دو درصد هزینه‌های ساختمان را تشکیل می‌دهد.

علی‌نیا با تاکید بر اینکه استفاده از خدمات مهندسی باید به معنای واقعی انجام شود، خاطرنشان کرد: عمده مهندسان متعهد بوده و اگر اشتباهی در این بخش وجود داشته باشد باید اصلاح شود.

وی تضییع حقوق شهروندی را یکی از مشکلات کشور و استان بیان کرد و افزود: اینکه سطح اشتغال ۶۰ درصد به ۸۰ تا ۹۰ درصد و فاصله بین ساختمان‌های مجاور به کمتر از دو متر برسد از جمله مسائل در تضییع حقوق شهروندی است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به اینکه ساخت و ساز در کشور با تأسیس این سازمان علمی‌تر شده است، یادآور شد: ساماندهی حوزه ساخت و ساز با جلوگیری از تخلفات محقق می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو