سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده در اردبیل/ اخبار ضد و نقیض درباره شهادت و سلامت خلبان


هنوز از جزییات ماجرا اطلاع خاصی در دست نیست و حتی نظامی بودن هواپیما نیز رسما تایید نشده است، در حالی که خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه تاکید کرده که هواپیمای سقوط کرده از نوع میگ 29 (MiG-29) بوده که برای آموزش مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده در اردبیل/ اخبار ضد و نقیض درباره شهادت و سلامت خلبانپیش از ظهر امروز صدای انفجاری مهیب در دامنه کوه سبلان، پیرامون منطقه گردشگری سردابه، توجه همگان را به خود جلب کرد و نگرانی‌هایی آفرید؛ انفجاری که حاصل یک رویداد هولناک بود.

به گزارش «تابناک»، در پی این رویداد، منابع محلی خبر از سقوط یک هواپیما در این محدوده دادند. هواپیمایی که مشخص نشده بود از چه نوعی است، هرچند به نظر می‌رسید که از نوع نظامی باشد؛ گمانه‌ای که حالا مهر تایید خورده است.

با انتشار این خبر، رامین معبودی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از اعزام یک تیم از مسیر لاهرود به سمت شابیل، سه تیم از مسیر سردابه و یک تیم از مسیر سرعین به محل رویداد خبر داد و بعد اخباری از اعزام تیم‌های نظامی به محل حادثه در حدود سی کیلومتری شرق شهر اردبیل منتشر شد.

البته به رغم اعزام تیم‌های متعدد، هنوز از جزییات ماجرا اطلاع خاصی در دست نیست و حتی نظامی بودن هواپیما نیز رسما تایید نشده است، در حالی که خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه تاکید کرده که هواپیمای سقوط کرده از نوع میگ ۲۹ (MiG-۲۹) بوده که برای آموزش مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

نکته جالب توجه در خبر ایرنا، پرواز این جنگنده تک کابین از پایگاه شهید فکوری تبریز و یادآوری این نکته است که این پرنده به تازگی تعمیرات اساسی (اورهال) را پشت سر گذاشته بود. ادعا‌هایی که باید منتظر ماند و دید آیا تایید خواهند شد یا خیر، هرچند که صدای انفجار موجب شده شایعات درباره کشته شدن خلبان بسیار داغ و باورپذیر باشد.

این در حالی است که خبر منتشر شده به نقل از یکی از مسئولان امنیتی استان اردبیل، حکایت از زنده بودند خلبانان این هواپیما و خروجشان از پرنده با چتر نجات، قبل از سقوط دارد. گمانه‌هایی که بهروز ندایی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بر پرهیز از آن‌ها تا مشخص شدن نتیجه جست‌وجو و گشت‌زنی‌های هوایی و زمینی گروه‌های امداد و نجات و تیم‌های ارتش دارد.

هویت خلبان اعلام شد

آن گونه که تسنیم خبر داده، جنگنده سقوط کرده متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده که از پایگاه دوم شکاری تبریز برخاسته و در حین گشت هوایی بر فراز آسمان استان اردبیل در منطقه کوهستانی شمال‌غرب سقوط کرد.

بر اساس این گزارش، هنوز از سرنوشت سرهنگ خلبان رحمانی که مسئولیت پرواز این هواپیما را به‌عهده داشت اطلاع دقیقی در دسترس نیست و تلاش تیم‌های جست‌وجو در منطقه ادامه دارد.
اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید