جباری: کیانوش در قطر به ریل موفقیت بازگشت


جباری: کیانوش در قطر به ریل موفقیت بازگشت

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران گفت: ملی‌پوش دسته 96 کیلوگرم ایران با نایب قهرمانی در رقابت‌های قطر کاپ بازگشت تازه‌ای داشت.

«علی جباری» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تحلیل خود از شرایط وزنه‌برداران اعزامی به تورنمنت قطر کاپ اظهار داشت: انتظار از «سیدایوب موسوی» بالا بود اما وی به خاطر مسابقات متعددی که شرکت کرده نتوانست عملکرد مناسبی را در قطر به نمایش بگذارد، البته این جای نگرانی نیست چرا که او وزنه‌بردار سخت‌کوشی است و می‌تواند دوباره به آمادگی کامل برسد.

وی با اشاره به نایب‌قهرمانی «کیانوش رستمی» در دسته ۹۶ کیلوگرم عنوان کرد: عملکرد رستمی باید از ۲ بُعد متفاوت مورد بررسی قرار بگیرد. او برای این مسابقات صد درصد آماده نبود و از حدود ۷۰ درصد از توانش استفاده کرد. او ۲ هفته پیش در لیگ برتر وزنه‌برداری رکوردهایی به مراتب پایین‌تر از مسابقات قطر زد. اما با وجود آنکه وی آماده نبود توانست نمایش فوق‌العاده ای داشته باشد و یک مدال طلا و ۲ نقره کسب کند.

رستمی در حالی در لیگ برتر ۱۶۸ کیلوگرم را در تک‌ضرب مهار کرده بود در قطر ۱۰ کیلوگرم افزایش رکورد داشت و ۱۷۸ کیلوگرم را مهار کرد. وی همچنین با مهار ۲۲۵ کیلوگرم موفق شد رکورد شخصی خود را پنج کیلوگرم افزایش دهد. وی در لیگ برتر ۲۱۲ کیلوگرم را در دوضرب مهار کرد.

جباری در ادامه با اشاره به تاثیر روحی و روانی این موفقیت گفت: رستمی در قطر به وزنه‌برداری بازگشت. او پس از چند سال اوت کردن در دسته ۹۶ کیلوگرم در این تورنمنت با مدعیانی همچون مانند «فارس ابراهیم الباخ» قطری رقابت کرد و در نهایت با اختلاف یک کیلوگرم نایب قهرمان شد. این موفقیت برای رستمی حیاتی بود. او اکنون امیدوار به کسب سهمیه توکیو و کسب سومین مدال المپیکی است. در این دسته «رضا بیرالوند» نیز ملی‌پوش است. او از لحاظ امتیازی شرایط مناسبی برای توکیو ۲۰۲۰ دارد اما باید در یک تورنمنت گزینشی المپیک با درجه طلایی شرکت کند. اگر او در قهرمانی آسیا حضور پیدا کند و موفق شود، می‌تواند یکی از ۲ وزنه‌بردار اعزامی ایران به توکیو ۲۰۲۰ باشد.

مربی تیم ملی وزنهبرداری مردان در پایان تاکید کرد: «سهراب مرادی» و «کیانوش رستمی» ۲ قهرمان ایران در دسته ۹۶ کیلوگرم هستند که اعزام هر کدام از آنان به توکیو ۲۰۲۰ می تواند نویدبخش مدال باشد. مرادی در حال تمرینات سبک است و به احتمال زیاد در جام فجر وزنه خواهد زد. البته کادر فنی به او اجازه وزنه‌زدن سنگین نخواهد داد. مرادی همچنین باید در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان یکی از گزینشی‌های ۶ ماهه سوم شرکت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کره شمالی موشک جدید آزمایش کرد