ریشه‌یابی مشکلات کسب و کار؛ اقدامی اساسی برای شروع ایده کارآفرینی


ریشه‌یابی مشکلات کسب و کار؛ اقدامی اساسی برای شروع ایده کارآفرینی

گروه سیاست و اقتصاد- کارشناس رسمی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: ریشه‌یابی علت مسائل و مشکلات در کسب و کار یکی از مهم‌ترین اقدامات اولیه برای شروع و تحلیل یک ایده است و تا زمانی که علت اصلی یک مشکل پیدا نشود نمی‌توان برای آن راه‌حلی مناسب ارائه داد.

ریشه‌یابی مشکلات کسب و کار؛ اقدامی اساسی برای شروع ایده کارآفرینیبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهدی سیدرضوی، کارشناس رسمی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، امروز، سوم دی‌ماه در دوره آموزشی «آشنایی با اصول و قواعد بازاریابی در شرایط رکود اقتصادی» در اردبیل، با بیان اینکه نقش فرهنگ در بازاریابی امر مهمی است که برای توسعه بازاریابی و رشد فروش محصولات باید مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: هر اندازه از بازار‌های محلی و منطقه‌ای به سمت بازار‌های جهانی و بین‌المللی پیش برویم نقش و حساسیت عوامل فرهنگی در بازاریابی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در بازاریابی باید نیاز، خواسته مشتری و بازار عرضه مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تجسم خلاق در امر بازاریابی و فروش کمک می‌کند که با انگیزه و انرژی بیشتری فعالیت کنند.

سیدرضوی با بیان اینکه بازاریابی، موفق است که مشاور فروش خوبی باشد، یادآور شد: ایده‌پردازی، تهیه نمونه آزمایشگاهی، طرح توجیهی، بازارسازی، تامین منابع و تجاری‌سازی از زنجیره‌های ایجاد کسب و کار موفق است که ضعف هر زنجیره فعالیت را منجر به شکست خواهد کرد.

کارشناس رسمی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی در انجام هر فعالیتی تاکید کرد و افزود: شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدید‌ها از فرمول‌های موفقیت است که این امکان را می‌دهد تا با دیدگاه بهتری وارد کسب و کار شویم.

سید‌رضوی با اشاره به اینکه باید دیدگاه‌ها در زندگی توسعه یابد، تصریح کرد: نوشتن و یادداشت کردن کمک می‌کند خود را بروز دهیم و به وضوح و روشنی به اهداف خود دست یابیم و ایده‌های جدید خلق کنیم.

وی یادآورشد: ریشه‌یابی علت مسائل و مشکلات در کسب و کار یکی از مهم‌ترین اقدامات اولیه برای شروع و تحلیل یک ایده است و تا زمانی که علت اصلی یک مشکل پیدا نشود نخواهید توانست تا برای آن راه‌حلی مناسب ارائه دهیم.

مدرس این دوره آموزشی با اشاره به اینکه ایده‌های بازاریابی از گام‌های اساسی برای طراحی و پیاده‌سازی یک کسب و کار است، یادآورشد: هر فعالیتی اگر نتواند خود را با جامعه و دنیای روز تطبیق دهد، از بین خواهد رفت و باید تلاش شود تا با توجه به نیاز مشتری محصولات تولید و عرضه شود.

بهرنگ کوهی، سرپرست معاونت آموزشی جهاد‌دانشگاهی استان اردبیل نیز در حاشیه برگزاری این دوره، افزود: دوره مذکور بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی و به منظور توسعه کسب و کار‌های تعاونی و توانمندسازی کارکنان این حوزه برگزار گردید.

وی مدت زمان برگزاری این دوره را هشت ساعت عنوان و تصریح کرد: در این دوره بیش از ۵۰ نفر از تعاون‌گران و کارشناسان حوزه تعاون شرکت کرده‌اند که پس از طی دوره آموزشی از طرف جهاددانشگاهی گواهینامه معتبر پایان دوره دریافت می‌کنند.

همزمان با سراسر کشور و به همت جهاددانشگاهی استان اردبیل، دوره آموزشی «آشنایی با اصول و قواعد بازاریابی و فروش در شرایط رکود اقتصادی» ویژه کسب و کار‌های حوزه تعاون در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...