درمان ابروی سفید و بررسی علل سفید شدن ابروها


سفید شدن موهای ابرو امروزه به دغدغه ای بزرگ برای سنین پایین تبدیل شده است، این افراد همواره به دنبال راه هایی برای درمان ابروی سفید خود می باشند. در بعضی از عموم وجود این تارهای سفید در بین ابرو باعث پایین آمدن اعتماد به نفس و گوشه گیری در آن ها می شود. روند سفیدی موی ابرو امری طبیعی است که از سنین 30 تا 35 شروع می شود و تا  50 سالگی تعدادی تار...

سفید شدن موهای ابرو امروزه به دغدغه ای بزرگ برای سنین پایین تبدیل شده است، این افراد همواره به دنبال راه هایی برای درمان ابروی سفید خود می باشند. در بعضی از عموم وجود این تارهای سفید در بین ابرو باعث پایین آمدن اعتماد به نفس و گوشه گیری در آن ها می شود.

درمان ابروی سفید و بررسی علل سفید شدن ابروها

روند سفیدی موی ابرو امری طبیعی است که از سنین ۳۰ تا ۳۵ شروع می شود و تا ۵۰ سالگی تعدادی تار سفید در بین ابرو های شما به وجود می آید. عوامل بسیاری در به وجود آمدن این تارهای سفید بر بین ابروهایتان نقش دارد، که افزایش سن یکی از این عوامل تاثیر گذار می باشد. اگر سن پایینی دارید و ابرو های شما دچار این عارضه شده است، حتما دیگر عوامل را بررسی کنید.

دلایل اصلی سفید شدن موی ابرو:

عوامل بسیاری بر روند این سفیدی ها اثر گذار است که ما به ذکر تعدادی از آن ها برای شما عزیزان پرداخته ایم.

۱- مصرف دخانیات و سیگار:

مصرف دخانیات به ویژه سیگار از عادت های غلطی است که تاثیر بسیاری بر پوست و مو می گذارد. مصرف دخانیات در بدن باعث آزاد شدن رادیکال های مضری در بدن می شود که باعث کاهش فوملانین و در نتیجه سفیدی ابرو و مو می شود. اگر به دنبال درمان موهای سفید ابروی خود هستید حتما اقدام به ترک این ماده خطرناک کنید.

۲- برنامه غذایی نامناسب:

استفاده نکردن از مواد غذایی و سبزیجات سالم باعث ایجاد برنامه غذایی نامناسب می شود که به شدت بر روی پوست و مو انسان تاثیر می گذارد. اگر این روند را ادامه دهید به سفیدی ابرو در سنین پایین تر نیز دچار خواهید شد.

۳- مصرف نکردن ویتامین D:

ویتامین D که کمتر به آن توجه می شود نقش مهمی در زیبا سازی پوست و مو دارد. کمبود ویتامین D در سنین پایین بسیار اثر گذار و موجب اختلالاتی در بدن می شود. استفاده از ویتامین D علاوه بر مستحکم سازی استخوان و زیبایی پوست نقش بسیار مهمی در تعادل ملانین و افزایش ائوملانین بدن دارد.

۴- ژنتیک:

یکی از عوامل بسیار مهم در سفیدی مو و ابرو، ژنتیک است. اگر پدر و یا پدربزرگ و یا حتی اقوام نزدیک در سنین جوانی به این عارضه دچار شده اند باید هرچه سریع تر به فکر درمان ابروی سفید خود باشید.

۵- مصرف انواعی از داروهای شیمیایی:

اگر دارو و قرص هایی استفاده می کنید که باعث ایجاد تغییراتی در سطح هورمون شما می شود. سفید شدن ابرو ها امری به دور از انتظار نیست.

درمان ابروی سفید و بررسی علل سفید شدن ابروها

معرفی انواعی از بیماری ها که در این روند اثرگذار است

بیماری ارثی آلبینیسم: این بیماری رنگ دانه های بدن را دچار اختلال می کند. در این حالت مو و چشم ها دچار سفیدی و در طی مدت رنگ خود را از دست می دهند و به سفیدی مطلق تبدیل می شوند. آلوپسی آره تا: در این بیماری قسمتی از بدن موهای خود را از دست می دهد، که بعد از گذشت زمانی دوباره به رنگ سفید رشد خواهد کرد. لک و پیس: از علائم به وجود آمدن این بیماری سفید شدن نقطه ای از بدن است. برای درمان این بیماری باید از پوست ابرو نمونه گیری شود و سپس به روند بهبود آن ادامه داد.

درمان ابروی سفید

تا به امروز هنوز داروی موثری برای درمان ابروی سفید درست نشده، امید است تا در سال های آینده با استفاده از ژن درمانی به درمان ابرو و موی سفید پرداخته شود.

باور برخی عموم بر این است که با کندن این تارهای سفید از رویش مجدد آن ها جلوگیری می کنند، باید گفت که این نظریه به طور کامل اشتباه است چون مرکز رنگ دهی این تارها وجود رنگ دانه هایی در آن منطقه است، وقتی این رنگ دانه ها قدرت رنگ سازی خود را از دست می دهند روند سفیدی مو کم کم رخ می دهد.

برخی فکر می کنند که با کندن این تارها، سفیدی مو را به سایر نقاط انتقال می دهند. باید گفت که این باور نیز از باورهای غلطی است که بین مردم به طور شایع شنیده می شود. با کندن این تارها شما فقط ریشه مو را ضعیف کرده و رویش آن ها را از نازک به ضخیم تبدیل می کنید. پس هیچ نظر علمی مبنی بر این که سفیدی موها انتقال پیدا می کنند، وجود ندارد.

درمان های طبیعی برای سفیدی مو و ابرو

درمان ابروی سفید و بررسی علل سفید شدن ابروها

۱- مصرف چایی و قهوه:

استفاده از ماسک های چایی و قهوه در بازسازی و ترمیم موهای سفید نقش بسیاری دارد. در بعضی مردم، این ماسک ها موجب برگرداندن موها به رنگ اولیه خو می باشند.

۲- استفاده از ویتامین B12:

ویتامین B12 یکی از مواد معدنی ضروری در بدن ما می باشد. برای درمان ابروی سفید باید از استفاده قرص های B12 و موادی که که این ویتامین را داراست غافل نشوید. این ویتامین ملانین بدن را شما را تنظیم می کند و به بهبود روند درمان سفیدی ابرو هایتان کمک فراوان می کند.

۳- آفتاب گرفتن:

سعی کنید در طول روز حتما پوست و مو خود را دقایقی در معرض نور خورشید قرار دهید. سعی کنید این نور گرفتن ها در ساعات اولیه که نور دارای تمامی ویتامین ها و هیچ ماده مضری بر درون آن ها نیست استفاده شود تا در شادابی پوست نقش موثری ایفا کند.

۴- استفاده از ویتامین H:

ویتامین H که نام دیگر بیوتین است در بازسازی و ترمیم پوست و مو نقش فراوانی دارد. باید توجه داشته باشید که این ویتامین را فقط اندازه نیاز بدنی خود استفاده کنید، چون استفاده بیش از حد آن باعث برهم ریختن تعادل های هورمونی و بدنی می شود. مواد غذایی همچون سفیده تخم مرغ، نان سفید، پیاز، خیار و بادام سرشار از ویتامین H هستند که استفاده از آن ها در طول روز باعث تامین این نوع ویتامین در بدن می شد.

در پایان این مقاله، پیشنهاد می کنیم با روش های درمان سفید شدن مو و روش های تقویت ابرو را نیز مطالعه نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته