استانداری آذربایجان‌غربی از پژوهشی کاربردی حمایت می‌کند


استانداری آذربایجان‌غربی از پژوهشی کاربردی حمایت می‌کند

ارومیه– ایرنا– استاندار آذربایجان‌غربی گفت: استانداری از طرح‌های پژوهشی که در راستای حل مشکلات استان صورت گیرد، حمایت می‌کند.

محمدمهدی شهریاری عصر روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری آذربایجان‌غربی افزود: محققان در بخش‌های مختلف می‌توانند کمک‌کار مسوولان در راستای حل مشکلات استان باشند و باید نقش خود را در این خصوص به‌خوبی ایفا کنند.

وی بیان کرد: با طرح‌های کلیشه‌ای و بدون نتیجه نمی‌توان به توسعه پایدار دست یافت و پژوهشگران باید با استخراج اولویت‌های اساسی استان به‌ویژه در خصوص اصلاح الگوی کشت، پیشگیری از فرسایش خاک و دستیابی به کشاورزی توسعه‌محور، پژوهش‌های کاربردی ارائه کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی کشاورزی را ظرفیتی کم‌نظیر برای توسعه استان برشمرد و ادامه داد: در این راستا می‌توان تحقیق‌های کاربردی انجام داد و زمینه اشتغال و افزایش سلامت غذایی مردم را فراهم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه، بودجه پژوهشی استان را نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورتی‌که برای طرح‌های پژوهشی کاربردی اعتبار بیشتری مورد نیاز باشد، بودجه لازم تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، پژوهش‌های کاربردی در دنیای امروز به عنوان مهمترین مقدمه توسعه مطرح بوده ولی در سال‌های گذشته از این ظرفیت برای توسعه کشور و آذربایجان‌غربی کمتر استفاده شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو