25 میلیارد ریال به اجرای طرح آبخیزداری در منطقه چاه تلخ باشت اختصاص یافت


25 میلیارد ریال به اجرای طرح  آبخیزداری در منطقه چاه تلخ باشت اختصاص یافت

گچساران-ایرنا -رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: 25 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح سنگ ملاتی چاه تلخ و ده بزرگ از توابع این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا،سامان گرجی روز سه شنبه درحاشیه بازدید از طرح های آبخیزداری باشت افزود: اجرای این طرح هم اکنون در حال مراحل قانونی مناقصه است و تا اوایل بهمن ماه کلنگ زنی می شود.

وی بیان کرد: این طرح در قالب هشت سازه پیش بینی شده است.

گرجی ابراز داشت:پروژه سنگ ملاتی منطقه چاه تلخ و ده بزرگ با هدف جلوگیری از خسارت های ناشی از سیلاب های فصلی پیش بینی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت عنوان کرد: پیشگیری از فرسایش خاک و ذخیره آب های روان برای بهره وری در فصول گرم سال از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

گرجی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۹۰تا ۹۵ درصدی سه طرح آبخیزداری در مناطق بوستان،کزنگان و آبدهگاه در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: بند خاکی آبدهگاه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد مهمترین طرح در حال اجرای باشت است که با ۲۱ میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه صندوق توسعه ملی در محل پایانی اجراست.

گرجی گفت: پروژه سنگ ملاتی منطقه بوستان با حجم یکهزار و۴۰۰ متر مکعب از دیگر طرح های آبخیزداری این شهرستان است که با چهار میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال اعتبار اجرا می شود.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح را نیز ۹۵درصد ذکر کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت اضافه کرد: طرح آبخیزداری منطقه کزنگان با یک هزار و ۹۰۰متر مکعب ظرفیت ذخیرهسازی آب و پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری نیز یکی دیگر از طرح های حوزه آبخیزداری در باشت است.

میزان میانگین بارندگی بلند مدت ۲۵ ساله در ۶۳۴میلیمتر است.

شهرستان۲۲هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در