دبیرخانه دائمی حمایت از استارتاپ‌ها در مرکز علمی کاربردی سحرخیز


دبیرخانه دائمی حمایت از استارتاپ‌ها در مرکز علمی کاربردی سحرخیز

دبیرخانه دائمی حمایت از استارتاپ‌ها در مرکز علمی کاربردی سحرخیز
به گزارش پول نیوز، فرزاد سحرخیز، درباره حمایت از ایده تولید کاغذ با گلبرگ‌های دور ریز زعفران گفت: شرکت زعفران سحرخیز با رویکرد استفاده از فناوری‌های نو و مسئولیت‌های اجتماعی اقدام به حمایت و شتاب‌دهی استارتاپ‌ها در صنعت زعفران کرده است. در همین راستا مرکز دبیرخانه دائمی حمایت از استارتاپ‌ها، صنعت زعفران را در مرکز علمی کاربردی شرکت زعفران سحرخیز دایر کرده و سحر خیز اقدام به حمایت از استارتاپ‌هایی خواهد کرد که در حوزه تولید کاغذ از دور ریز گل‌های زعفران استفاده کنند.

فرزاد سحر خیز، عضو هیات مدیره گروه شرکت‌های زعفران سحرخیز افزود: باتوجه به این که استارتاپ‌ها خلاقیت‌هایی دارند؛ فضایی ایجاد کنند تا در این زمینه روندی رو به رشد را شاهد باشیم. اما نیاز به حمایت مهم‌ترین موضوعی است که بسیاری از استارتاپ‌ها به آن احتیاج دارند تا ایده‌های خود را به مرحله عملیاتی آن هم به صورت گسترده برسانند.

فرزاد سحرخیز افزود: گروه شرکت های زعفران سحرخیز از یک استارتاپ حوزه گلبرگ زعفران حمایت می کند.

تولید کاغذ با گلبرگ‌های دورریز زعفران ایده‌ای است که استارتاپ‌های ایرانی آن را به مرحله عملیاتی شدن رساندند و برای همین نیاز به حامی مالی داشتند. در این زمینه گروه شرکت های زعفران سحرخیز سرمایه‌گذاری را برعهده گرفته و سرمایه ای را در اختیار ایده‌پردازان قرار داده تا در کارخانه‌ای واقع در تربت حیدریه ساخت ماشین‌آلات تولید کاغذ با گلبرگ را به اتمام رسانده و پروژه را به مرحله عملیاتی شدن برسانند.

وی به امید استفاده از گلبرگ های دورریز برای تولید کاغذ اشاره کرد و افزود: این ایده‌ای است که برای نخستین بار در جهان به آن پرداخته شده و اگر با موفقیت عملیاتی شود می‌توان امیدوار بود درخت کم‌تری قطع و زباله کم‌تری تولید شود.

او با تاکید بر لزوم توجه به محیط‌ زیست ادامه می‌دهد: این حمایت از استارتاپ‌ها با هدف توجه به محیط‌ زیست بوده و از آنجایی که بالغ بر 20 هزار تن گل زعفران پاک کرده دور ریخته می‌شود می‌توان از این زباله به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کرد.

سحرخیز گفت: ایده محصول نوآورانه توسط گروه استارتاپ برای شرکت سحرخیز پرزنت شده و با در نظر گرفتن زنجیره ارزش شرکت و ارزش سازمان‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی به این جمع‌بندی رسیده سرمایه‌گذاری برای استارتاپ‌ها انجام گیرد و با پشتیبانی پارک علمی فناوری استان خراسان رضوی آغاز و این کارخانه تولید کاغذ را با ساخت ماشین‌آلات و دستگاه‌هایش در تربت حیدریه شروع کرده است.

این کارشناس صنعت غذا اظهار امیدواری کرد و افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته شده تا یک ماه آینده ساخت ماشین‌آلات تولید کاغذ از طریق گلبرگ زعفران به اتمام خواهد رسید و تولید آزمایشی صنعتی برای نخستین بار در جهان آغاز خواهد شد.

فرزاد سحرخیز در نهایت افزود: این روزها موضوعات زیست‌محیطی در زندگی مردم بسیار مهم و تاثیرگذار است و سحرخیز با هدف انجام یک مسئولیت اجتماعی و اینکه کاغذهایی با کیفیت‌های مختلف از گلبرگ زعفران و سایر گلبرگ گل‌هایی که دور ریخته می‌شود تولید خواهد کرد تا زعفران در بسته‌بندی از جنس خودش خودش مجددا به دست مصرف‌کننده برسد.

در این راستا در پنجمین نمایشگاه پژوهش و فناوری گروه شرکت های زعفران سحرخیز تفاهم نامه حمایت از استارت آپ تولید کاغذ با حضور اقای دکتر کشمیری مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری منعقد کرد و پس از آن قرارداد اجرایی تولید این ایده استارتاپی با حضور محمد حسن عصاره ریاست ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد گردید

اهمیت و توجه به محیط‌ زیست دغدغه‌ای است که این روزها نه تنها فعالان محیط‌زیست را درگیر کرده بلکه بسیاری از فعالان حوزه‌های اقتصادی دیگر را نیز به فکر واداشته از چه راه‌هایی می‌توانند به محیط‌ زیست کمک کرده و جلوی روند سرعتی تخریب این نعمت الهی را بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا