مولانا: نتایج ابتدایی انتخابات دارای تخلفات قانونی است


مولانا عبدالله: نتایج اولیه انتخابات دارای نقایص و تخلفات قانونی است. مولانا محمد عبدالله، عضو کمیسیون انتخابات افغانستان در نامه‌ای به کمیسیون شکایات انتخاباتی نوشته است که نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری "دارای خلاها، نقایص و...

مولانا عبدالله: نتایج اولیه انتخابات دارای نقایص و تخلفات قانونی است.

مولانا محمد عبدالله، عضو کمیسیون انتخابات افغانستان در نامه‌ای به کمیسیون شکایات انتخاباتی نوشته است که نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری "دارای خلاها، نقایص و تخلفات قانونی است.

عبدالله این نامه را در صفحه رسمی اش منتشر کرده و در بخشی از آن نوشته است: گنجانیدن آمار صدها فُرمه غیرقانونی، "گنجانیدن آمار خارج از زمان"، "گنجانیدن آمار محلاتی که باید بازشماری می‌شد اما باز شماری نشد" در جمع آرا قرار گرفته است. وی همچنین نوشته است: برخی از نظرسنجی‌ هایی که باید مجددا بررسی شود شمارش نشده است و سایر اشکال اوراق رای‌ دهی که "از بین رفته" صندوق‌ های رای را در آرای خالص و قانونی شمارش می‌کردند.

مولانا عبدالله در ادامه ی نامه نوشته است: باید نتایج ابتدایی و نهایی حاصل ماهیت حقوقی و تخنیکی مبتنی بر اصل امانتداری، شفافیت، بی‌طرفی و استقلالیت کمیسیون‌ ها باشد نه فشارهای سیاسی داخلی و خارجی.

محمود منجم زاده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته