ایجاد ظرفیت تولید سالانه 240 هزار تن کاغذ


ایجاد ظرفیت تولید سالانه 240 هزار تن کاغذ

خبرگزاری آریا- با تاسیس کارخانه کاغذ سبز خوزستان، ظرفیت تولید سالانه 240 هزار تن کاغذ در کشور ایجاد می‌شود.

ایجاد ظرفیت تولید سالانه 240 هزار تن کاغذ
خبرگزاری آریا- رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره): با تاسیس کارخانه کاغذ سبز خوزستان، ظرفیت تولید سالانه 240 هزار تن کاغذ در کشور ایجاد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حاشیه امضای موافقتنامه تاسیس کارخانه کاغذ سبز خوزستان افزود: این موافقتنامه، اتفاق بسیار مهمی است به لحاظ اینکه ما در بحث کاغذ دچار معضل و مشکلات بسیار هستیم.
وی اضافه کرد: این قرارداد، برای تولید 240 هزار تن کاغذ است که تقریبا 38 درصد نیاز کشور به کاغذ را تامین می‌کند.
دزفولی گفت: بر اساس این قرارداد، با یک سرمایه گذاری 467 میلیون دلاری، سالانه 285 میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت که بطور تقریبی تا دو سال آینده، سرمایه گذاری فعلی بر می‌گردد.
وی ادامه داد: اگر قرار بود از طریق درخت این نیاز تامین شود باید شش میلیون اصله درخت بطور سالانه قطع می‌شد.
دزفولی تاکید کرد: امیدواریم ظرف سه سال آینده، مفاد قرارداد به موقع اجرایی و بخشی از نیاز کشور به کاغذ از این طریق برطرف شود.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر این طرح، این است که در منطقه کمتر برخوردار که معضل بیکاری وجود دارد به اجرا می‌رسد و هشتاد درصد پرسنل این شرکت باید از نیرو‌های بومی انتخاب شوند ضمن اینکه یک منشا آلودگی تبدیل به کاغذ خواهد شد و 1700 نفر مشغول به کار می‌شوند.
قرار است تا دقایق دیگر موافقتنامه ایجاد کارخانه کاغذ سبز خوزستان امضا شود.

موافقتنامه ایجاد کارخانه کاغذ خوزستان امضا شد
موافقتنامه تاسیس کارخانه کاغذ سبز خوزستان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و شبکه بانکی کشور، دقایقی پیش در تهران به امضا رسید.
بر اساس این موافقتنامه، ظرف مدت سه سال در منطقه شادگان استان خوزستان، کارخانه استحصال کاغذ با توان تولید سالانه 240 هزار تن کاغذ ایجاد می‌شود.
این قرارداد با مشارکت 40 درصدی بانک پارسیان و مشارکت 20 درصدی بانک‌های ملی ایران، سپه و صنعت و معدن در تامین مالی با آورده سرمایه گذار به امضای مدیران عامل نظام بانکی کشور و ستاد اجرایی فرمان امام رسید.
بر اساس این تفاهم‌نامه، همچنین از خروج سالانه 200 میلیون دلار ارز جلوگیری خواهد شد و برای 464 نفر بصورت مستقیم و 2 هزار نفر بصورت غیر مستقیم در منطقه محروم شادگان، اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.
جلوگیری از برداشت بی رویه و تخریب جنگل ها، حفظ محیط زیست و قطع سالانه 6 میلیون اصله درخت و همچنین جذب سالانه 24 هزار تن گاز دی اکسید کربن با استفاده از فناوری‌های نوین دوستدار محیط زیست از جمله دیگر آثار اجرای این طرح است.
تولیدات این کارخانه که از محل ضایعات نیشکر است، 38 درصد کاغذ مورد نیاز سالانه کشور را تامین خواهد کرد و قرار است تا سه سال آینده تولیدات این کارخانه به بازار کاغذ که در سال‌های اخیر بدلیل نوسانات شدید ارز دچار اختلال شده بود عرضه شود.
حجم سرمایه گذاری کنسرسیوم شبکه بانکی در طرح استحصال کاغذ از ضایعات نیشکر، معادل 65 هزار میلیارد ریال با همراهی صندوق توسعه ملی است که با تخصیص درآمد‌های فروش منابع هیدروکربوری برای رشد و توسعه زیربنایی کشور و تبدیل آن به ثروت پایدار و مولد از طریق سندیکای بانک‌ها انجام شده است.

پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان
سهم 40 درصدی بانک پارسیان در سندیکای کاغذ سبز خوزستان
کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان گفت: حدود 480 میلیون دلار در سندیکای کاغذ سبز خوزستان سرمایه گذاری می‌شود که 40 درصد از آن، سهم بانک پارسیان است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، آقای پرویزیان در حاشیه امضای موافقتنامه تاسیس کارخانه کاغذ سبز خوزستان افزود: حدود هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری طرح کاغذ سبز خوزستان است و مابقی آن بین بانک‌ها تقسیم می‌شود.
وی گفت: بانک‌های ملی، سپه و صنعت و معدن هر کدام با آورده 20 درصدی به صورت مشارکتی در طرح سندیکای کاغذ خوزستان شرکت خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس