قضات شجاع، دست متجاوزان را از حقوق عمومی کوتاه کنند


قضات شجاع، دست متجاوزان را از حقوق عمومی کوتاه کنند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سه مولفه سلامت دستگاه قضائی، مقابله با مفاسد اقتصادی وحفظ شان و جایگاه قاضی و تکریم ارباب رجوع به عنوان 3 اولویت اصلی تحول در دستگاه قضایی از طرف ریاست قوه قضائیه بطور جدی دنبال می شود که خوشبختانه با اقبال عموم مردم همراه شده است.

"یدالله موحد" صبح امروز سه شنبه سوم دیماه در آئین تودیع و معارفه دادستان شهربابک اظهار کرد: قوه قضاییه باید گوش شنوایی برای جامعه باشد و برای تحقق این امر مهم دادستانی ها به عنوان پیشانی دستگاه قضا نقش برجسته ای دارند.

موحد با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد وجهه دستگاه قضایی خدشه دار گردد،گفت:یکی از برنامه های مهم دشمنان و معاندین نظام هموراه تضعیف دستگاه قضائی کشور بوده است زیرا آنان می دانند که قوه قضائیه، قوه ای مقتدر در کشور است که می تواند با ظلم، فساد و بی عدالتی مبارزه کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه اقتدار دستگاه قضائی موجب تقویت و پایداری امنیت در جامعه می شود اظهار کرد: مدیران قضائی و مسئولان باید توجه ویژه ای به موضوع تامین امنیت، حمایت از رونق تولید و مسائل زیست محیطی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه منصب قضا جایگاه و منزلت رفیعی دارد، افزود: تصدی مناصب قضایی در تمامی شرایط سخت دشوار و طاقت فرسا و در عین حال خطیر و حساس می‌باشد و اجرای عدالت برکات بی شماری عائد جامعه اسلامی می کند.

موحد با تاکید بر اینکه عدالت قضایی اکثر مشکلات جامعه ما و هر جامعه ای را مرتفع می کند، بیان کرد: گرفتاری های جامعه که ناشی از طغیانگری، تعدی و تعرض به حقوق افراد و حقوق عمومی که ناشی از زیاده طلبی و خودخواهی است فقط با کارآمدی دستگاه قضایی فیصله می یابد و اگر بخواهیم جامعه ای عاری از فساد و تبعیض داشته باشیم، یکی از لوازم دستیابی به این وضعیت مطلوب تلاش برای ارتقای دستگاه قضایی و کارآمدی آن است.

عالی ترین مقام قضائی استان کرمان افزود: همه باید باور کنیم که این ظرفیت و استعداد در قوه قضائیه وجود دارد و با همکاری سایر ارکان حاکمیت سلامت جامعه را تضمین می کند هر چند که مسیری دشوار و طولانی را باید طی کرد ولی قابل وصول و در دسترس است.

وی عنوان کرد: قاطبه قضات کشور پر تلاش، مبتکر و حقیقتا خستگی ناپذیرند و مدیریت کلان قوه قضاییه مصمم است با بهره گیری از توان عظیم قضایی کشور گام های بلندی را به سمت کارآمدی و ارتقاء مطلوب این دستگاه بردارد تا این دستگاه عظیم بتواند به نحو احسن به وظایف خطیر و مهم خودش عمل کند و بر اساس منشور گام دوم انقلاب رو به جلو و با شتاب لازم حرکت کند.

موحد تاکید کرد: سلامت قوه قضاییه و سالم سازی محیط دستگاه قضایی، مقابله با مفاسد در ساختارهای اقتصادی و پولی کشور، توجه به کرامت مراجعان به دستگاه قضایی و صیانت از عزت و شئونات همکاران قضایی و اداری در صدر اولیت های قوه قضائیه و دادگستری استان کرمان است

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: نفوذ و منزلت قضات و کارکنان دستگاه قضایی نبایستی آسیب ببیند و قضات شجاع و بی باک و عادل باید بتوانند در فضایی امن و بی حاشیه و مقتدرانه به وظیفه الهی خود عمل کنند و حامی ستمدیدگان باشند و دست متجاوزان را از حقوق عمومی کوتاه کنند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان کرد: دادسرا یکی از ارکان مهم سازمان قضایی کشور است و ماموریت های سنگین و با اهمیتی دارد مایه مباهات است که دادستان ها با همه محدودیت و موانع موفق شدند به مسئولیت های خطیر خود جامعه عمل بپوشانند.

به گزارش ایسنا در این مراسم از زحمات و خدمات دوساله آقای شهسواری دادستان سابق شهربابک تقدیر و آقای مظفری به عنوان دادستان جدید شهرستان شهربابک منصوب شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی