جابجایی 60 هزار زائر اربعین توسط ناوگان جاده‌ای لرستان  


گروه اجتماعی ــ مدیرکل راهداری لرستان گفت: در اربعین حسینی امسال 60 هزار زائر جهت شرکت در مراسم اربعین توسط ناوگان جاده‌ای لرستان جابجا شدند.

جابجایی 60 هزار زائر اربعین توسط ناوگان جاده‌ای لرستان
 به گزارش ایکنا از لرستان، عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، عصر یک‌شنبه، دوم دی‌ماه، در نشست شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد، گفت: مدیریت، حمایت و نظارت بر ۱۴ هزار پُل و نظارت بر صدور مجوز شرکت‌های حمل و نقل لرستان از وظایف مهم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان است.

وی با ذکر این مطلب که به‌دلیل شرایط جغرافیایی و رودخانه‌های خروشان در سیل اخیر بیش‌ از ۲ هزار میلیارد تومان به راه‌های لرستان خسارت وارد شد، ادامه داد: از مجموع دو هزار میلیارد تومان خسارت وارده ناشی‌از سیل، ۱۴۰۰ میلیارد تومان آن در سامانه ثبت شده است، در سیل فروردین‌ماه به ۶۰۰ کیلومتر جسم راه خسارت وارد شد و انسداد ۸۷۰ راه روستایی را در پی داشت.

شرفی با اشاره به این‌که تجهیزات ۱۹ استان معین به کمک سیل‌زدگان لرستان آمد، بیان کرد: ۴۵ روز پس‌ از سیل با اقدامات جهادی تمامی راه‌های استان باز شد مضاف بر این هزار متر پل مونتاژ و نصب شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با تأکید بر این‌که با اعتبار مردادماه امسال کار بازسازی ۳۰۰ کیلومتر راه‌های استان و ۱۴۰ دستگاه پل با پیشرفت ۳۵ درصد در حال انجام است، گفت: ۳۰ میلیارد تومان اسناد خزانه در حوزه راهداری لرستان جذب شده است، کار نصب کیان‌آباد آغاز و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا ۱۰ روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد، این در حالی است که روکش ۹۵ کیلومتر راه‌های استان نیز در حال انجام است.

شرفی، جابجایی ۳ میلیون تن بار و جابجایی ۶۰ هزار زائر اربعین در قالب دو هزار سفر را از دیگر اقدامات راهداری لرستان در سال‌ جاری اعلام کرد و افزود: آماده‌باش نیروها در قالب طرح زمستانی راهداری از ۲۰ آذر آغاز شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان