تعیین 22 شهرداری معین برای آهک‌پاشی مناطق آبگرفته خوزستان


تعیین 22 شهرداری معین برای آهک‌پاشی مناطق آبگرفته خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت:22 شهرداری از دیگر شهرهای خوزستان، به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های احتمالی، کار آهک‌پاشی و لایروبی مجاری دفع آب‌های سطحی در شهرهای کارون، اهواز، آبادان و خرمشهر را انجام می‌دهند.

شهاب صدیقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: استانداری خوزستان در فراخوانی، از ۲۲ شهرداری در این استان خواست تا در عملیات لایروبی و آهک پاشی مناطقی که به دلیل بارندگی‌ شدید هفته گذشته دچار آبگرفتگی شده بودند، مشارکت کنند.

صدیقی با بیان اینکه شروع عملیات از صبح سه‌شنبه سوم دی آغاز خواهد شد، افزود:پایان عملیات آهک‌پاشی و لایروبی در مناطقی که دچار آبگرفتگی شده بودند روز جمعه آینده تعیین شده است.

وی هدف از این اقدام را جلوگیری از شیوع بیماری‌های احتمالی و افزایش کیفیت بهداشت مناطق درگیر آبگرفتگی بیانکرد و گفت: شهرداری‌های معین هرکدام بین ۱۵ تا ۲۰ کارگر متناسب با ظرفیت تجهیزات، آهک و ادوات کار و پمپ را با خود به مناطق درگیر آبگرفتگی اعزام خواهند کرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان اضافه‌کرد: شهرداری‌های ملاثانی، شیبان، بهبهان، دزفول، شوشتر، اندیمشک، صالح شهر، گتوند و الوان به عنوان معین شهرستان کارون انتخاب شدند.

صدیقی خاطرنشان کرد: شهرداری‌های ایذه، باغملک، ماهشهر، بندر امام، هویزه، چمران، رامهرمز، هفتکل، قلعه‌تل نیز معین شهر آبادان هستند.

وی ادامه داد: شهرداری‌های امیدیه، آغاجاری و شادگان نیز معین شهر خرمشهر هستند.

وی همچنین در خصوص انتخاب شهرداری معین برای شهر اهواز، گفت: با وجود اینکه شهرداری این کلانشهر اعلام کرد که نیازی به شهر معین برای انجام عملیات آهک پاشی و لایروبی ندارد، اما شهرداری شوش به عنوان معین ۲ منطقه از اهواز تعیین شد.

سامانه بارشی روز دوشنبه هفته گذشته ۷۳.۹ میلیمتر بارندگی در اهواز به دنبال داشت. این بارندگی باعث آبگرفتگی و سرریز فاضلاب چندین شهر از جمله اهواز، کارون ، آبادان و خرمشهر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها