افزایش روزهای هوای آلوده در قم نگران کننده است


افزایش روزهای هوای آلوده در قم نگران کننده است

رئیس شورای شهر اسلامی قم گفت: افزایش روزهای هوای آلوده در قم نگران کننده است و مدیریت‌شهری در کنار سایر مسئولان،نقش مهمی در کاهش آلودگی‌ها برعهده دارد.

عبدالله جلالی ظهر امروز2 دی ماه در یکصد و بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت هوای قم توسط محیط زیست در این جلسه اظهار کرد:یکی از دغدغه‌های جدی کلان‌شهرها،مسائل زیست محیطی و به ویژه آلودگی هواست که سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

رئیس شورای شهر اسلامی قم افزود: افزایش روزهای هوای آلوده در قم نگران کننده است و مدیریت‌شهری در کنار سایر مسئولان،نقش مهمی در کاهش آلودگی‌ها برعهده دارد.

وی بیان کرد:در سالهای قبل،روزهای کمتری در طول سال شاهد آلودگی هوا بودیم اما امسال حجم این آلودگی‌ها افزایش یافته است،باید توجه داشت کیفیت زندگی شهرنشینی اهمیت زیادی دارد و باید با نگاهی دقیق و آسیب‌شناسی در رفع آن تلاش کنیم.

جلالی خاطرنشان کرد: کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند که آلایندگی هوا حتی بر افزایش جرم نیز تأثیرگذار است و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد و نسبت به آلودگی‌هایی که این روزها در هوای قم شاهد هستیم،بی‌اعتنا باشیم.

وی عنوان کرد: با تعامل شورا و شهرداری، اصلاحیه و متمم بودجه 98 شهرداری قم تصویب شد و با افزایش بودجه به نظر می‌رسد سه ماه پایانی سال،ایام پرکاری برای شهرداری در اجرا و تکمیل پروژه ها باشد.

رئیس شورای شهر اسلامی قم گفت: نظارت مستمر بر فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی و عملکرد شهرداری امری ضروری است و در این باره شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و این نظارت در کنار تقویت حوزه حراست و بازرسی باید مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد:امیدواریم شهرداری هر چه سریع‌تر بودجه سال 99 و تعرفه عوارض را با توجه به حجم بالای فعالیت‌ها در سال 98 وصول کند تا در زمان مناسب بررسی قرار گیرد و تصویب شود.

جلالی بیان کرد:تفریغ بودجه سال 97 شهرداری نیز به دلیل برخی اشکالات وارده و عدم تکمیل حسابرسی هنوز آماده نشده است و باید با تعامل کمیسیون برنامه‌وبودجه و شهرداری این اشکالات رفع شود.

وی درباره مصوباتی پیرامون پرداخت دیه از سوی شهروندانی که بعضا به دلیل سهل‌انگاری در عبور و مرور و بی‌توجهی به قوانین دچار حادثه‌ شده‌اند خواستار بازنگری قوانین قضائی شد و عنوان کرد:در جلسه‌ای که با حضور آیت‌الله رئیسی ریاست قوه قضائیه با روسای شوراها برگزار شد،درخواستی در این زمینه داشتیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی