:: کابل - واکنش‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) از کابل،اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با واکنش گسترده و متفاوت چهره‌های سیاسی و نامزد‌های ریاست جمهوری همراه شد.

اظهارات:
۱- عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
۲- اشرف غنی نامزد ریاست جمهوری
اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که براساس آن اشرف غنی اکثریت آرا را به دست آورد و عبدالله عبدالله در جایگاه دوم قرار گرفت، واکنش‌های گسترده و متفاوتی را در افغانستان درپی داشت، «عبدالله عبدالله» در یک بیانیه تلویزیونی، کمیسیون انتخابات افغانستان را به هم دستی با تقلب کنندگان متهم کرد و بار دیگر خواستار ابطال آرای تقلبی شد.
«اشرف غنی» درجمع هواداران خود از تشکیل دولت همه شمول سخن گفت و اعلام نتایج اولیه انتخابات را به اعضای ستاد انتخاباتی خود تبریک گفت، این در حالی است که این نتایج اولیه است و کمیسیون شکایات انتخاباتی از ستاد‌های انتخاباتی خواست قضاوت زودهنگام نکنند.
«رحمت الله نبیل» نامزد ریاست جمهوری هم اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری را کوبیدن آخرین میخ بر پیکر بی جان دمکراسی در افغانستان عنوان کرد.
«گلبدین حکمتیار» رئیس حزب اسلامی افغانستان و نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد نتایج اعلام شده مملو از تقلب است و او این نتایج را نمی‌پذیرد.
«عطا محمد نور» رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در پیامی اعلام کرد: امیدواریم با اعلام نتایج انتخابات، رکود اقتصادی در افغانستان از بین برود و مردم شاهد برقراری ثبات و آرامش باشند.
«محمد محقق» رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفت: با حذف آرای باطل، نتیجه نهایی انتخابات به نفع ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله رقم خواهد خورد.
«سرور دانش» معاون رئیس جمهور افغانستان نیز در پیامی اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری نمایش پیروزی نظام جمهوری بر تروریسم است.
«محمد کریم خلیلی» رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز در پیامی گفت: نتایج اولیه انتخابات به نفع ستاد انتخاباتی اشرف غنی مهندسی شده است؛ و ژنرال «عبدالرشید دوستم» رهبر و بنبانگذار حزب جنبش اسلامی افغانستان نیز خاطرنشان کرد: ستاد انتخاباتی حاکم با استفاده از امکانات دولتی، آرای تقلبی را وارد سیستم شمارش آرا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403