محکوم شدن پنج تن به اعدام در پیوند به قتل جمال خاشقچی از سوی عربستان سعودی


محکوم شدن پنج تن به اعدام در پیوند به قتل جمال خاشقچی از سوی عربستان سعودی

 دادستانی عربستان سعودی امروز (دوشنبه 2 جدی) 5 تن را در پیوند به قتل “جمال خاشقچی” روزنامه نگار مخالف “محمد بن سلمان” ولیعهد سعودی را به اعدام محکوم کرد. رسانه های عربستان سعودی گزارش داده اند که دادستانی این کشور همچنان 3 فرد دیگر را به جرم شریک بودن در این قضیه به 24 سال زندان محکوم کرده اند. دادستانی کل عربستان سعودی در یک نشست...

محکوم شدن پنج تن به اعدام در پیوند به قتل جمال خاشقچی از سوی عربستان سعودی

 دادستانی عربستان سعودی امروز (دوشنبه ۲ جدی) ۵ تن را در پیوند به قتل “جمال خاشقچی” روزنامه نگار مخالف “محمد بن سلمان” ولیعهد سعودی را به اعدام محکوم کرد.

رسانه های عربستان سعودی گزارش داده اند که دادستانی این کشور همچنان ۳ فرد دیگر را به جرم شریک بودن در این قضیه به ۲۴ سال زندان محکوم کرده اند.

دادستانی کل عربستان سعودی در یک نشست خبری گفت که از تمامی کسانی که در این ارتباط دستگیر شده بودند تحقیقات لازم به عمل آمد و پس از برگزاری ۱۰ جلسه دادگاه اقدام به انشاء رای شده است.

بر اساس اعلام دادستانی عربستان ۱۱ نفر در این ارتباط دستگیر شده بودند که پس از انجام تحقیقات سرلشگر احمد عسیری از اتهامات وارده تبرئه شد و از سعود القحطانی هم تحقیقات به عمل آمد اما اتهامی متوجه وی نشد.

جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستان سعودی (۱۰ میزان) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. دولت سعودی بعد از ۱۸ روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی  تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.
بعد از این اعتراف ‘سلمان بن عبدالعزیز’ پادشاه سعودی در احکامی ‘سعود القحطانی’ مشاور دیوان پادشاهی سعودی و از نزدیکان’ محمد بن سلمان’ سخنگوی پیشین ائتلاف سعودی در یمن را دستگیر کرد. برخی گزارش ها وجود دارد که القحطانی روند قتل خاشقچی را از سوی این شخص صورت گرفته است.

گزارش های منتشره از سوی دولت ترکیه نشان می دهد که قتل این روزنامه نگار مخالف به دستور مستقیم بن سلمان ولیعهد سعودی انجام شده است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس رامسین کبریتی، بازیگر سریال ستایش ! / از تغییر جنسیت تا چهره مردانه !