فاز جدید عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی کلید خورد


فاز جدید عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی کلید خورد

نشریه بریتانیایی اسپکتیتور، گزارشی در خصوص روابط اعراب و رژیم صهیونیستی منتشر و نقشه راهی در جهت تسهیل عادی سازی روابط تبیین کرده که بازخوردهای قابل تاملی را به دنبال داشت که می توان آن را فاز جدیدی در جهت این سیاست دانست.

به گزارش جام نیوز، مدت هاست که دولت های عربی حاشیه خلیج فارس در پشت پرده تلاش می کنند تا روابط خود با رژیم صهیونیستی را به سمت عادی سازی سوق دهند.

در همین راستا، امروز نشریه بریتانیایی اسپکتیتور، گزارشی در خصوص روابط اعراب و رژیم صهیونیستی منتشر و نقشه راهی در جهت تسهیل این سیاست تبیین کرده که بازخوردهای قابل تاملی را به دنبال داشت که می توان آن را فاز جدیدی در جهت این سیاست دانست.

این نشریه در این مطلب عنوان کرد که اتحاد عربی-اسرائیلی در خاورمیانه در حال شکل گیری است و روایت جدیدی ظهور خواهد کرد.

اسپکتیتور نوشته است: «نقشه های جدید در ذهن ترسیم می شود و نفرت های قدیمی در حال رنگ باختن است. شوق ستیز برای از بین بردن اسرائیل در دهه ۱۹۶۰ قدرتمند بود و رئیس جمهور ناصر مصر را با اعراب برای این منظور متحد کرد. اما اکنون ، همسایگان عرب سنی در حال تغییر روند هستند. اعراب و یهودیان با داشتن یک کشور معتبر ، علاقه مشترکی برای ایجاد یک اتحاد پایدار با یکدیگر دارند. این ممکن است دهه‌ها صلح را به همراه داشته باشد.»

اما پس از انتشار این مقاله عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات، تیتر مطلب اسپکتیتور را با عنوان «اتحاد عربی - اسرائیلی در خاورمیانه در حال شکل‌گیری است» در صفحه توئیتر خود بازنشر کرد.

فاز جدید عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی کلید خورد

سپس یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل ضمن تشکر از توئیت بن زاید با زبان عربی، از توافقات تجاری-اقتصادی با دولت های عربی و امارات استقبال کرد و از عدم وقوع جنگ میان اسرائیل و دولت های عرب حاشیه خلیج فارس در طول تاریخ سخن گفت.

فاز جدید عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی کلید خورد

اما در گام آخر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وارد صحنه شد و با بازنشر توئیت وزیرخارجه امارات، نوشت: «نزدیکی ایجاد شده در روابط اسرائیل با بسیاری از کشورهای عرب امری مبارک است. وقت عادی‌سازی و صلح فرا رسیده است.»

فاز جدید عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی کلید خورد

با این وجود اگر چه به نظر می رسد که حاکمان کشورهای عربی در تلاشند تا روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی کرده و همچون یک کشور با این رژیم نامشروع داد و ستد داشته باشند اما همچنان مردم عرب زبان، اسرائیل را دشمن درجه یک خود می پندارند و قطعا این سیاست در پیش گرفته شده توسط سیاستمداران با واکنش جدی مردم مواجه خواهد شد که می تواند پیامد های گسترده ای حتی در ساختارهای سیاسی کشورهای شیخ نشین پدید آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی