صندوق پژوهش و فناوری از تیم‌های نوآور دانشگاه صنعتی اصفهان حمایت می‌کند


صندوق پژوهش و فناوری از تیم‌های نوآور دانشگاه صنعتی اصفهان حمایت می‌کند

اصفهان - ایرنا - توافق‌نامه حمایت صندوق پژوهش و فناوری از شرکت‌های زایشی و تیم‌های نوآور دانشگاه صنعتی اصفهان منعقد شد.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس این توافق‌نامه، این صندوق از شرکت‌های زایشی، تیم‌های مستقر در مرکز نوآوری و تجاری‌سازی فناوری و پژوهشکده‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه صنعتی اصفهان به‌صورت ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش ۷۵ میلیارد ریال حمایت خواهد کرد.

شرکت‌های زایشی از جداسازی یک واحد یا یک شرکت فرعی از یک شرکت مادر از طریق اهدای سهام آن ایجاد می‌شود؛ شرکت‌های زایشی از مهمترین روش‌های تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه است و امروزه به‌عنوان راه حل اساسی برای افزایش درآمد دانشگاه‌های نسل سوم (کارآفرین) و پیشرفت اقتصادی کشور به‌شمار می‌آید.

احمد وَرد با بیان اینکه این توافق‌نامه با هدف حمایت از تجاری‌سازی فناوری و محصولات دانش‌بنیان در جهت حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین منعقد شد، افزود: این نخستین توافق‌نامه با این موضوع بین صندوق پژوهش و فناوری اصفهان با دانشگاه‌های استان است.

وی ادامه داد: در حال مذاکره با سایر دانشگاه‌های استان از جمله اصفهان و پیام نور نیز جهت انعقاد چنین توافق‌نامه‌ای و حمایت مالی از تیم‌های نوآور و کارآفرین آنها هستیم.

ورد با تاکید بر اینکه تجاری‌سازی فناوری نیاز به سرمایه دارد و نمی‌توان از بخش دولتی به آن تزریق کرد، گفت: تسهیلات بانکی نیز برای تیم‌های نوآور و فناور دانشگاه‌ها گران تمام می‌شود به‌همین دلیل صندوق پژوهش و فناوری تلاش دارد با ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه با شرایط آسان و بهره پایین از آنها حمایت کند.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری اصفهان با اشاره به اینکه تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های زایشی منجر به درآمدزایی و کسب منابع مالی جدید برای دانشگاه‌ها می‌شود، تصریح کرد: حمایت از این شرکت‌ها در دراز مدت می‌تواند باعث قطع وابستگی مالی دانشگاه‌ها به دولت شود به‌طوریکه هم اکنون این روش در بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ دنیا در حال اجراست.

وی میزان سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان را نزدیک به ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: امسال حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برای منابع سرمایه‌گذاری خطر پذیر به این صندوق اختصاص یافت.

صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری اصفهان طبق ماده ۱۰۰ قانون برنامه سوم توسعه در سال ۸۴ با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه تسهیلات به آنها تاسیس شد و دومین صندوق پژوهش در کشور است.
دانشگاه صنعتی اصفهان حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد و به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور مطرح است.
استان اصفهان با ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور، بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو و ۶ هزار عضو هیات علمی در ۲۳۱ مرکز علمی، تحقیقاتی و آموزش عالی، دومین استان در زمینه شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاهی کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید