امضای تفاهم‌نامه حمایت از صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا


تفاهم‌نامه همکاری برای توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر بین بسیج سازندگی و بانک قرض‌الحسنه مهر امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه حمایت از صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره این تفاهم‌نامه گفت: این همکاری در جهت توانمند سازی اقشار اسیب پذیر جامعه، کمک به ترویج فرهنگ تعاون و همیاری در سطح کشور، حمایت از صندوق‌های قرض الحسنه روستایی و محله‌های شهری با ارائه انواع خدمات بانکی و همچنین بستر سازی منابع خرد و به کارگیری ان به منظور توسعه کسب و کار در سطح روستا‌ها و‌محله‌های شهری امضا شد.
وی افزود: راهبری، توسعه و حمایت از صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار و اشتغال زا و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌های حمایتی و اعتبار در حساب جاری از محور‌های این تفاهم است.
اکبری ادامه داد: براساس این تفاهم نامه هر یک از صندوق‌های قرض الحسنه روستایی و محله‌های شهری وابسته به سازمان بسیج سازندگی می‌توانند با افتتاح حساب در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران به هریک از اعضای خود در قالب طرح‌های حمایتی و اعتبار در حساب جاری، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کنند.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: تسهیلات پرداخت شده با کارمزد ۴ درصد در اقساط ۳۶ ماهه است و هیئت امنای صندوق‌های قرض الحسنه وظیفه دارند تا اعضای صندوق‌های مذبور را به منظور دریافت تسهیلات با رعایت ضوابط و‌مقررات مربوطه به بانک معرفی کند.
در ادامه محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: امروز بیکاری یک تهدید است و باید آسیب‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.
وی با اشاره به اینکه منطق بسیج تبدیل تهدید به فرصت است افزود: راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار و اشتغال زا از جمله مصادیق مردمی شدن اقتصاد است و از سال گذشته تاکنون ۱۵ هزار صندوق قرض الحسنه مردم یار با ۷۰۰ هزار نفر عضو و گردش مالی ۲۰۰ میلیارد تومان در کشور راه اندازی شد.
وی ادامه داد: این صندوق‌ها از منابع خود ۴۵ هزار فقره تسهیلات به اعضا پرداخت کردند و ۲۷ هزار شغل ایجاد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل