18قبضه اسلحه دولول در صومعه سرا کشف و ضبط شد


18قبضه اسلحه دولول در صومعه سرا کشف و ضبط شد

رشت - ایرنا - رئیس اداره محیط زیست صومعه سرا گفت: در گشت کنترل و پایش میدانی انجام گرفته توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ، 18 قبضه اسلحه شکاری که 13 قبضه اش غیر مجاز بود کشف و ضبط شد.

علی اصغر آزاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : هرساله با ورود پرندگان مهاجر به مناطق تالابی روستاهای تحت حفاظت این شهرستان شاهد حضور شکارچیان متخلف برای نابودی این پرندگان هستیم.
وی افزود : پرونده متخلفین پس از تشکیل و صورتجلسه جهت سیر مراحل قانونی و تعیین تکلیف به مراجع قضایی ارجاع گردید.
آزاد در ادامه با اشاره به اینکه یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تلاش برای حفاظت از پرندگان را با جدیت دنبال می کند افزود : همزمان با ورود پرند گان مهاجر بیش از ۳۹ رشته انواع دام طی عملیات گشت محیط ‌بانان در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست شهرستان، کشف شده است.
وی اظهار داشت: در این مدت این کشفیات شامل ۱۰ دستگاه دام خرچنگ ، ۶رشته تور زیرآبی ، ۶رشته تور رودخانه ای ، ۲رشته تور هوایی باز گیری ، ۱۵ دستگاه ، هکش دام بوده است.
وی در ادامه از کشف و ضبط دو فروند قایق از شکارچیان متخلف خبرداد و افزود : یک فروند قایق موتوری ۲۵ قوه و یک فروند قایق پارویی هم در حین بازرسی ها کشف و ضبط شده است .‌
وی افزود : یگان های ما در مناطق حفاظت شده سیاه کشیم، پناهگاه حیات وحش سلکه و بخش هایی از پناهگاه حیات وحش سرخانکل از جمله مهمترین زیستگاه های تالابی پرندگان مهاجر بشمار می روند به گشت و حفاظت مشغول هستند .

پاسگاه های محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت ۳۶۰ هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای سیاه درویشان به حفاظت از این مناطق می پردازند.
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود ۵۶۴کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان با حدود ۱۳۰هزارنفر جمعیت واقع شده و ۲۱ هزار هکتار اراضی ملی و حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟