معرفی 7 ماسک خمیر دندان و نحوه تهیه و آشنایی با فواید هر کدام


 جوش یکی از مشکلات آزار دهنده پوستی می باشد که با استفاده از ماسک های طبیعی از جمله خمیر دندان می توانید آن را برطرف کنید، بنابراین به منظور از بین بردن جوش می توانید از ترکیبات خمیر دندان با مواد طبیعی دیگر استفاده کنید، در ادامه مطلب به انواع ماسک خمیر دندان می پردازیم تا با کمک گرفتن از آن ها از شر جوش خلاص شوید. یکی از محتویات خمیر دندان...

جوش یکی از مشکلات آزار دهنده پوستی می باشد که با استفاده از ماسک های طبیعی از جمله خمیر دندان می توانید آن را برطرف کنید، بنابراین به منظور از بین بردن جوش می توانید از ترکیبات خمیر دندان با مواد طبیعی دیگر استفاده کنید، در ادامه مطلب به انواع ماسک خمیر دندان می پردازیم تا با کمک گرفتن از آن ها از شر جوش خلاص شوید.

معرفی 7 ماسک خمیر دندان و نحوه تهیه و آشنایی با فواید هر کدام

یکی از محتویات خمیر دندان تریکلوسان می باشد که باعث خشک شدن سریع جوش می شود و به دلیل داشتنن خواص ضد باکتری، باکتری های تولید کننده جوش و آکنه را از بین می برد و به کاهش قرمزی و تورم ناشی از جوش یا آکنه کمک شگفت انگیزی می کند، علت اصلی جوش پوست چرب می باشد که خمیر دندان به علت داشتن کربنات کلسیم چربی های اضافی پوست را از بین می برد در نتیجه برای رفع جوش گزینه بسیار مناسبی است.

معرفی 7 ماسک خمیر دندان و نحوه تهیه و آشنایی با فواید هر کدام

از بین بردن جوش با ماسک خمیر دندان

همانطور که ماسک شیر و عسل، ماسک کاکائو، ماسک کاهو و ماسک گوجه فرنگی تاثیر شگفت انگیزی بر روی پوست دارند، ترکیب کردن خمیر دندان با مواد طبیعی دیگر نیز در از بین بردن جوش بسیار موثر می باشند، در ادامه شما را با انواع ماسک خمیر دندان آشنا خواهیم کرد.

۱. خمیر دندان و جوش شیرین

جوش شیرین و خمیر دندان به از بین بردن جوش، کاهش تورم و التهاب کمک شایانی می کنند، بنابراین یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با خمیر دندان مخلوط نمایید سپس مخلوط دست آمده را بر روی صورت تان که از قبل تمیز کرده اید اعمال نمایید البته بهتر است از یک اسفنج یا دستکش برای مالیدن مخلوط استفاده کنید سپس اجازه دهید مخلوط به مدت نیم ساعت بماند و در نهایت صورت تان را با آب سرد بشویید و بر روی پوست تان یک مرطوب کننده بزنید، برای رسیدن به نتیجه بهتر می توانید از این روش دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

معرفی 7 ماسک خمیر دندان و نحوه تهیه و آشنایی با فواید هر کدام

۲. خمیر دندان و لیمو

ترکیب خمیر دندان و لیمو به از بین بردن جوش و جوش های سرسیاه کمک می کند و در واقع از بهترین روش ها جهت از بین بردن آکنه می باشد برای تهیه ماسک خمیر دندان ابتدا صورت خود را شسته سپس یک تکه کوچک پنبه را به آب لیمو آغشته نمایید و بر روی آن خمیر دندان قرار دهید و بر روی پوست بزنید و پس از زمان نیم ساعت صورت تان را با آب سرد بشویید و در نهایت از مرطوب کننده استفاده کنید، همچنین می توانید اجازه دهید به مدت یک شب بر روی صورت تان بماند تا به نتیجه دلخواه برسید.

معرفی 7 ماسک خمیر دندان و نحوه تهیه و آشنایی با فواید هر کدام

۳. خمیر دندان و دارچین

ترکیب خمیر دندان و دارچین اثر فوق العاده موثری در خشک شدن سریع جوش دارد زیرا، دارچین دارای خواص ضد باکتری است و به از بین بردن باکتری و آکنه کمک می کند بنابراین برای تهیه ماسک خمیر دندان و دارچین، دو قاشق غذا خوری خمیر دندان و یک قاشق چای خوری دارچین را با هم مخلوط نمایید سپس بر روی پوست بزنید و پس از زمان پنج تا ده دقیقه صورت تان را با آب سرد بشویید و در نهایت پوست تان را مرطوب کنید، در صورتی که پوست تان خیلی زیاد جوش می زند از این روش هر روز استفاده کنید.

معرفی 7 ماسک خمیر دندان و نحوه تهیه و آشنایی با فواید هر کدام

۴. خمیر دندان و سیر

ترکیب خمیر دندان و سیر علاوه بر از بین بردن جوش به کاهش تورم و قرمزی ناشی از جوش کمک شگفت انگیزی می کند بنابراین یک حبه سیر خرد شده را با یک کمی خمیر دندان مخلوط نمایید سپس مخلوط به دست آمده را بر روی پوست قرار دهید و پس از زمان پنج تا ده دقیقه با آب سرد پوست تان را بشویید و از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید می توانید از این روش تا زمان رسیدن به نتیجه دلخواه استفاده کنید.

معرفی 7 ماسک خمیر دندان و نحوه تهیه و آشنایی با فواید هر کدام

۵. خمیر دندان و یخ

از بهترین ماسک های خمیر دندان استفاده از خمیر دندان و یخ می باشد، می توانید چند تکه یخ را داخل یک حوله یا پارچه قرار دهید و خمیر دندان را بر روی پوست تان بزنید سپس یخ در پارچه را بر روی آن بگذارید و پس از زمان ده تا پانزده دقیقه با آب سرد پوست تان را بشویید و صورت تان را مرطوب کنید.

معرفی 7 ماسک خمیر دندان و نحوه تهیه و آشنایی با فواید هر کدام

۶. خمیر دندان و نمک

نمک به عنوان یک ضد باکتری محسوب می شود و ترکیب آن با خمیر دندان اثرات شگفت انگیزی در رفع جوش ها خواهد داشت، می توانید کمی نمک و خمیر دندان را با هم مخلوط نمایید و ترکیب حاصل را بر روی نواحی آسیب دیده اعمال کنید و پس از زمان چند دقیقه با آب سرد صورت تان را بشویید.

معرفی 7 ماسک خمیر دندان و نحوه تهیه و آشنایی با فواید هر کدام

۷. خمیر دندان و عسل

استفاده از این روش به از بین بردن جوش و کاهش التهاب کمک می کند بنابراین یک قاشق غذا خوری خمیر دندان را با یک دوم قاشق غذا خوری عسل مخلوط نمایید سپس یک لایه نازک از مخلوط به دست آمده را بر روی جوش ها قرار دهید و پس از زمان بیست دقیقه با آب سرد بشویید و از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید از این روش روزی یک بار استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

نکات مهم در رابطه با استفاده از خمیر دندان برای درمان جوش

خمیر دندان های غیر فانتزی که دارای تریکلوسان هستند را انتخاب کنید زیرا خمیر دندان های دیگر دارای عنصر های می باشند که ممکن است برای پوست مضر باشند. استفاده بیش از حد از خمیر باعث خشک شدن پوست می شود. از خمیر دندان برای تمام صورت تان استفاده نکند و آن را فقط در ناحیه آسیب دیده بزنید. این راه کار فوری و اضطراری است. در صورت مشاهده هرگونه عوارض شدید استفاده از خمیر دندان را قطع کرده و به متخصص پوست مراجعه نمایید. افرادی که دارای پوست خشک هستند برای درمان جوش باید آن را با احتیاط مصرف کنند.

معرفی 7 ماسک خمیر دندان و نحوه تهیه و آشنایی با فواید هر کدام

امیدواریم توانسته باشیم شما را با ماسک خمیر دندان آشنا کنیم تا با استفاده از ماسک های گفته شده پوستی به دور از جوش و آکنه داشته باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت پوست می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم