حداکثر قیمت هر کیلو آجیل شیرین لاکچری 160 هزار تومان


حداکثر قیمت هر کیلو آجیل شیرین لاکچری 160 هزار تومان

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: ارزانی ممقانی گفت: با توجه به وضعیت مساعد تولید، وضعیت آجیل و خشکبار نسبت به مدت مشابه سال قبل مساعد است و کمبودی در عرضه وجود ندارد.

محمد ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره آخرین وضعیت بازار آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا اظهار کرد: با توجه به وضعیت مساعد تولید، وضعیت آجیل و خشکبار نسبت به مدت مشابه سال قبل مساعد است و کمبودی در عرضه وجود ندارد.

وی افزود: سال گذشته قیمت اقلام آجیل و خشکبار به سبب سرمازدگی و کمبود تولید به قدری افزایش یافت که مردم توان خرید نداشتند.

خبری از حبابی بودن قیمت آجیل و خشکبار نیست

ارزانی ممقانی با اشاره به اینکه خبری از حبابی بودن قیمت اقلام آجیل و خشکبار همانند سال گذشته نیست، بیان کرد: سال گذشته قیمت تمامی اقلام آجیل و خشکبار در سایه کمبود به شدت حبابی بود به طوریکه خانوارها رغبتی به خرید نداشتند، اما امسال رصد بازار نشان می‌دهد که مردم در حال خرید هستند و همواره آجیل فروشی‌های لوکس در حال تزئین خنچه‌های عروس هستند.

این مقام مسئول بازار آجیل و خشکبار ادامه داد: علی رغم رشد چند برابری تولید اقلام آجیل و خشکبار نسبت به مدت مشابه سال قبل، اما نوسان نرخ ارز طی روزهای اخیر افزایش ۴ تا ۵ درصدی و در برخی اقلام ۱۰ درصدی آجیل و خشکبار را به همراه داشته است که امیدوارم با تعدیل نرخ ارز، قیمت اقلام آجیل و خشکبار مجدد به نرخ سابق بازگردد.

به گفته وی، طی برگزاری جلسات متعدد از اعضا تقاضا کردیم که سود فروش خود را کنند تا مردم نسبت به خرید ترغیب شوند چرا که سود در فروش است.

حداکثر قیمت هر کیلو آجیل شیرین لاکچری 160 هزار تومان

ارزانی ممقانی درباره آخرین وضعیت قیمت اقلام آجیل و خشکبار بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو پسته احمد آقایی ۱۴۰ هزار تا ۱۶۰ هزار تومان، پسته اکبری ۱۴۰ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان، پسته فندقی ۱۲۰ هزار تا ۱۴۰ هزار تومان، بادام هندی ۱۵۰ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان، انجیر خشک ۶۷ هزار تا ۱۸۰ هزار تومان، فندق ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان، مغز بادام درختی ۱۴۰ هزار تا ۲۳۰ هزار تومان، بادام زمینی ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار تومان، مغزگردو ۷۵ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان، تخمه کدو گوشتی ۴۸ هزار تا ۶۰ هزار تومان، تخمه آفتابگردان ۲۰ هزار تا ۳۵ هزار تومان، تخمه ژاپنی ۲۵ هزار تا ۴۰ هزار تومان، نخودچی ۱۴ هزار تا ۲۲ هزار تومان، کشمش ۳۰ هزار تا ۴۵ هزار تومان، آجیل شیرین ۸۵ هزار تا ۱۶۰ هزار تومان، آجیل شور ۶۵ هزار تا ۱۷۰ هزار تومان، برگه زردآلو ۳۴ هزار تا ۵۰ هزار تومان و برگه قیصی ۴۰ هزار تا ۵۵ هزار تومان است. ناگفته نماند که در شب یلدا عمدتا آجیل شیرین مورد استفاده قرار می‌گیرد که لاکچری آن کیلویی ۱۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

آرامش بازار شب یلدا به ثبات قیمت ارز بستگی دارد

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره آخرین تحولات بازار در آستانه شب یلدا گفت: اگر قول رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر ثبات قیمت ارز تحقق یابد، پیش بینی می‌شود که التهاب خاصی در بازار رخ ندهد چرا که آجیل و خشکبار کالای صادراتی و وارداتی است که با نوسان نرخ ارز، قیمت از دست ما خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات آجیل و خشکبار تعریف چندانی ندارد، اظهار کرد: با توجه به مشکل نقل و انتقال ارز و تعهد بازگشت ارز وضعیت صادرات آجیل و خشکبار مناسب نیست چرا که صادرکنندگان اذعان می‌کنند که در مقابل بازگشت ارز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی به نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در سامانه نیما، دولت چه خدماتی ارائه می‌دهد.

ارزانی ممقانی در پایان تصریح کرد: اگرچه گمرک آمار دقیقی از صادرات اقلام آجیل و خشکبار ارائه نداده است، اما پیش بینی می‌شود که با رفع مشکلات بازگشت ارز، صادرات رونق بگیرد.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1333629

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند