فهرست نیازهای اساسی کشور برپایه تحریم تهیه شده است


فهرست  نیازهای اساسی کشور برپایه تحریم تهیه شده است

اصفهان - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از تهیه فهرستی از نیازهای اساسی کشور مبتنی بر تحریم‌ها به منظور برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر در این زمینه خبر داد.

سورنا ستاری روز شنبه در جمع هیات رییسه و مدیران پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان اظهارداشت: تجهیزات پزشکی، مواد اولیه دارویی و کشاورزی، واکسن دام و طیور و فولادسازی و زیست فناوری از جمله موضوعاتی به شمار می‌رود که در زمان کنونی و در شرایطی که کشورمان با تحریم ها روبروست باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: نیاز است که بخش‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها برای رفع نیازهای فناوری در زمان تحریم بیش از گذشته در موضوعات مختلف وارد عمل شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها را لازم دانست و افزود: این امر برای مقابله با تحریم‌ها در دستور کار این معاونت قرار گرفته است تا با تکیه بر دانش آنها بسیاری از مشکلات داخلی حل شود.

ستاری با تاکید بر ضرورت توجه به خواست و نیاز مشتری در امر پژوهش، خاطرنشان کرد: محورهای تحقیقاتی و پژوهشی باید بر اساس نیازهای مشتریان و بطور کلی مشتری مدار باشد.

فهرست  نیازهای اساسی کشور برپایه تحریم تهیه شده است

وی با اشاره به خدمات و اقدامات شایسته در مراکز نوآورانه دانشگاه‌ها در حوزه‌های کارآفرینی گفت: بر همین اساس سعی داریم طرح‌های کوتاه مدت در دانشگاه‌ها را بیشتر حمایت کنیم، زیرا ثمره این امر به سود حوزه دانش و اقتصاد کشور خواهد بود.

نشست هیات رییسه و مدیران پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با هدف بررسی مشکلات این عرصه و راهکارهای ارتقا حوزه تحقیق و پژوهش، در این دانشگاه برگزار شد.

بازدید از مجموعه کشت و صنعت، صنایع اُپتیک، شرکت‌های دانش‌بنیان منتخب، دیدار با خانواده مرحوم دکتر زین الدین و حضور در جلسه شورای علم و فناوری و کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان استان از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه به اصفهان است.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟