120 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه گردشگری باشت پرداخت شد


120 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه گردشگری باشت پرداخت شد

گچساران - ایرنا - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 120 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای 14 طرح گردشگری شهرستان باشت پرداخت شده است.

مجید صفایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون۶طرح بومگردی،چهار مجتمع خدمات رفاهی و تفریحی،۲ اردوگاه گردشگری و ۲ اردوگاه زیارتی و سیاحتی شهرستان باشت در دست اجراست.

وی میزان پیشرفت این پروژه ها را ۲۰ تا ۹۰درصد برآورد کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: هر یک از طرح های گردشگری باشت پنج تا ۱۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی همچنین از بهره برداری ۲ طرح گردشگری مجتمع تفریحی و رفاهی شوش و خان احمد باشت در دهه فجر امسال خبر داد.

صفایی گفت:شهرستان باشت با داشتن کوه سه هزار متری خامی، تفرجگاه رود رونه،منطقه گردشگری شلالدون،پل بریم ظرفیت های خوبی در گردشگری طبیعی و تاریخی چهار فصل سال دارد.

پل تاریخی پریم، دوگور دوپا، چهار صفه خان احمد و اشکفت شاه از مهمترین آثار تاریخی این شهرستان است که سالیانه میزبان تعداد زیادی ایرانگرد و جهانگرد است.

وی همچنین از پرداخت ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای رونق صنایع دستی در شهرستان باشت در یک ساله گذشته تاکنون خبر داد.

صفایی با اشاره به اینکه گردشگری و صنایع دستی ۲ بخش بسیار مهم ایجاد فرصت های شغلی در شهرستان باشت است تاکید کرد: حمایت از بخش خصوصی از برنامه های دولت برای رونق ظرفیت های این حوزه ها در شهرستان باشت است.

۶۰ اثر تاریخی در شهرستان باشت تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهرستان باشت با وسعت بیش از یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۱۵ روستا، یک شهر، ۲ بخش و ۲۲ هزار نفر جمعیت است.

باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم