اجرای 26 طرح ویژه یلدایی


اجرای 26 طرح ویژه یلدایی

سخنگوی سازمان تعزیرات: 26 طرح ویژه برای نظارت بر قیمت و نحوه توزیع کالاهای مصرفی در شب یلدا آغاز شده است.

اجرای 26 طرح ویژه یلداییبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به اینکه ۲۶ طرح ویژه برای نظارت بر قیمت و نحوه توزیع کالای مصرفی در شب یلدا با همکاری اصناف و سازمان صنعت و معدن آغاز شده است، گفت: هدف از این بازرسی‌ها رعایت قیمت‌هاست.
سید یاسر رایگانی افزود: علاوه بر نظارت بر نحوه توزیع و قیمت میوه، در بحث آجیل و خشکبار و شیرینی، گشت‌های مشترک به صورت همزمان نرخ‌ها را پایش می‌کنند و تا دو روز بعد از شب یلدا این نظارت‌ها ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در این طرح علاوه بر بازرسان اتاق اصناف، بازرسان سازمان صنعت و معدن هر استان، کارشناسان شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و دادستان‌های سراسر کشور با یکدیگر تعامل دارند، گفت: هدف از این بازرسی‌ها علاوه بر توزیع مناسب میوه، شیرینی و آجیل و خشکبار، رعایت سقف قیمت‌هاست.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: هموطنان در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند شکایت خود را در سامانه اینترنتی ۱۳۵ ثبت کنند. همچنین با اعلام شکایت به شماره ۱۲۴ متعلق به سازمان صنعت و معدن، همکاران ما در قالب گشت‌های مشترک در سریعترین زمان رسیدگی می‌کنند.
مصطفی احمدی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار نیز با اشاره به مشکل سرمازدگی محصول‌های کشاورزی در سال گذشته و کاهش تولید گفت: امسال با توجه به اوضاع جوی مناسب میزان تولید بهتر از سال قبل بود و همین موضوع باعث کاهش نرخ این محصول‌ها در بازار شده است.
وی با بیان اینکه با قیمت گذاری که بر روی محصولات آجیل و خشکبار برای شب یلدای امسال شده است شاهد کاهش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی این محصول‌ها در بازار هستیم، گفت: در خرده فروشی نرخ‌ها متفاوت از عمده فروشی است و در مجموع امسال آجیل شب یلدا بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میوه نیز در ادامه با بیان اینکه قیمت‌ها در میادین میوه و تره بار و مغازه‌های میوه فروشی مشخص است، افزود: امسال با آماری که بانک مرکزی و اتحادیه بارفروشان اعلام کرده اند، قیمت‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی