30درصد مدارس عشایر کهگیلویه و بویراحمد سیستم گرمایشی استاندارد ندارند


30درصد مدارس عشایر کهگیلویه و بویراحمد سیستم گرمایشی استاندارد ندارند

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیستم گرمایشی 30 درصد مدارس عشایری این استان، استاندارد نیستند.

«اسماعیل رضایی نیک» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰۵ مدرسه عشایری در قالب ۳۶۰ کلاس درس وجود دارد که در این خصوص با کمبودی مواجه نیستیم.

وی در خصوص کمبودهای مدارس عشایری استان اظهارکرد: کمبودها در مدارس عشایری استان کم است اما در برخی از نقاط عشایری استان با کمبود چادر مواجه هستیم که این مشکل به اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان گزارش شده است که قول رفع کمبود ۲۰ چادر را داده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷۰ مدرسه چادری، ۴۸ مدرسه کانکسی در مناطق عشایری داریم. از لحاظ امکانات و تجهیزات مدارس عشایری مشکلی نداریم.

رضایی نیک تصریح کرد: هم اکنون ۳۶۲۵ دانش آموز در مقاطع متوسطه اول، متوسطه دوم و ابتدایی در مدارس عشایری این استان مشغول به تحصیل هستند که ۴۷۰ معلم به صورت سرباز معلم، حق تدریسی و قرار دادی کار آموزش و تدریس این تعداد دانش آموز را برعهده دارند و در حال حاضر با کمبود معلم مواجه نیستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد مدارس عشایری استان از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردارند و۳۰درصد مابقی که چادری بوده، فاقد استاندارد لازم هستند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۳۰ درصد مدارس چادری که فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند، به علت نبود برق و گاز است.

رضایی نیک تاکید کرد: حدود ۳۰ درصد مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد چادری و مابقی ساختمان و کانکس هستند.

وی اظهارکرد: باتوجه به این که مدارس عشایری در مناطق صعب العبور و دور دست هستند اما از لحاظ حقوقی معلمان این مدارس با مدارس شهری تفاوتی ندارند و انتظار داریم که حق کوچ، حق رفت و آمد و حق سختی کار به معلمان عشایری داده شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جلوگیری از بازماندن دانش آموزان عشایری استان از تحصیل با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته نگذاشته‌ایم که در مناطق عشایری دانش‌آموزی از تحصیل باز بماند و بررسی کرده‌ایم از ترک تحصیل دانش آموزانی که به دلایل مختلف از جمله مشکلات خانوادگی و دوری راه ترک تحصیل کرده بودند، جلوگیری کرده و حتی خوابگاه برای آنها نیز فراهم کردیم.

رضایی نیک افزود: در خصوص ترک تحصیل دانش آموزن عشایری تنها مشکلی که وجود دارد این است که دانش آموزان دختر مناطق عشایری زود ازدواج می کنند و تاکنون نتوانسته‌ایم جلوی این مساله که از ترک تحصیل آنها جلوگیری کنیم را بگیریم.

وی تصریح کرد: از مردم، خیرین و افراد دارای تمکن مالی انتظار داریم که برای پیشرفت مناطق عشایری با توجه به بضاعت مالی پایین خانواده‌های عشایری به مدارس عشایری کمک کنند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس گفته‌های رئیس سازمان امور عشایر کشور پیشنهاد اختصاص سهمیه برای دانش آموزان در دانشگاه تربیت معلم داده شد که امیدواریم در مجلس به تصویب برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟