امامی کاشانی: مردم آمریکا اگر دوباره به ترامپ رای بدهند، در برابر تمام خون‌هایی که ریخته می‌شود مسئول هستند


امامی کاشانی: مردم آمریکا اگر دوباره به ترامپ رای بدهند، در برابر تمام خون‌هایی که ریخته می‌شود مسئول هستند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد که ملت مسیح و مردم آمریکا اگر واقعا حضرت مسیح را قبول دارند باید در انتخابات دست رد بر حاکم نالایق آمریکا بزنند.

امامی کاشانی: مردم آمریکا اگر دوباره به ترامپ رای بدهند، در برابر تمام خون‌هایی که ریخته می‌شود مسئول هستند

به گزارش «پارسینه» به نقل از ایسنا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم (سیاسی) نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، بیان کرد: فردی از ایشان پرسید فرج چه زمانی خواهد رسید، امام صادق (ع) در جواب به او فرمود "وقتی حکومت های بنی عباس با مشکل روبه رو شوند". حکومت بنی عباس ها همین حکومت تکفیری و وهابی است که بر ضد اسلام حقیقی است. زمانی که سلطان های آنان نیز شکسته شوند. در این هنگام دستور خواهند داد که هرچه می خواهند اجرایی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از علائم ظهور این است که حاکمانی چنین پست آنچنان ضعیف شوند. امروز نیز چنین. آمریکا همیشه برجهان اسلام مسلط بود و بر کشور ما هم مسلط بود که عامل آن نظام طاغوت بود. اما در این عصر آمریکا طمع کار شده به اندازه ای که داعش را می سازد. این ها خود داعش را با بودجه سعودی ساخته اند و اینقدر طمع کردند که مردم را نیز از بین بردند.

خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران در ادامه تصریح کرد: امام صادق (ع) در ادامه می فرماید عنان پاره خواهد شد و مردم علیه دولت های تکفیری حرکت می کنند. دیدیم در عراق مردم با رژیم صدام چه کردند. این ها نشانه ظهور است. در اینجاست که مهدی موعود از مدینه حرکت کرده و با نشانه هایی از پیغمبر خود را به دنیا معرفی می کند.

وی افزود: ملت اسلام باید نسبت به وظایف خود هشیار و آگاه باشند. وظیفه امت اسلام بیداری و توجه به اقدامات دشمن است. امروز دشمن در عراق چه می کند و چه خائنانی را بر موج ها سوار می کند. از سوی دیگر باید به وظایف خود توجه داشته باشیم. امام علی( ع) در نهج البلاغه می فرماید چقدر بد است خواب که می شکند عزم ها و تصمیم های زمان را. اگر آدمی سستی کرده و بی برنامه باشد در نهایت برنامه ها برهم می ریزد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به مشکلات و آگاهی از آنان گفت: امروز در آمریکا و اسرائیل برای ایران و جهان اسلام برنامه دارند که با اقتصاد و جوانان چه کنند تا ملت را به زانو دربیاورند. در برابر این برنامه ریزی ما خواب هستیم یا بیدار؟ آدم خواب برنامه های دشمن را نمی بیند. امروز زمان آگاهی است. مسئولان و مدیران در هر رده ای باید هوشیار باشد که چگونه نظارت و مدیریت و تولید را پیش ببرند.

وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبری بر حمایت از تولید بیان کرد: مدیران باید ببینند که چگونه باید با کمک ملت فرهیخته و جوانان فعال و سرمایه کشور به بازار تولید رونق بخشید و تولید در سطح جهانی داشت. ما باید از درون خود با وحدت بر روی پای خود بایستیم.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات رخ داده برای شیخ زکزاکی ، بیان کرد: بعد از آن همه آسیب و جراحتی که به ایشان وارد کردند، تازه این علامه بزرگ را به زندان انداخته اند. امت اسلام وظیفه دارند که از دولت نالایق نیجریه بخواهند این مرد بزرگ را از زندان آزاد کند و برای معالجه به کشوری فرستاده شود.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله مفتح، اظهار کرد: ایشان منادی وحدت حوزه و دانشگاه بود. ما برای مقام ایشان در پیشگاه خداوند علو بالاتری مسئلت داریم.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالگرد میلاد عیسی مسیح ، تاکید کرد: ملت مسیح و مردم آمریکا اگر واقعا حضرت مسیح را قبول دارند باید دست رد بر حاکم نالایق آمریکا بزنند. مردم آمریکا بدانند که اگر در دور بعد نیز به ترامپ رای بدهند و خدایی ناخواسته دوباره رای بیاورد در برابر تمام خون هایی که ریخته می شود مسئول هستند و در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشد.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه اول (عبادی) نمازجمعه تهران ، بیان کرد: اعمال و افکار ما همه در هرکجایی که از این زمین هستیم، در زمین سپرده می شود و خداوند به زمین فرمان می دهد مثل یک انسان که سخن می گوید تمام گفته ها، نوشته ها و فکر کردن ها را برای ما بازگو کند. اولین مرحله قیامت که زمین می لرزد و تکان می خورد این شهادت را در رابطه با اعمال ما خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، بیان کرد: پیامبر به اصحابش گفت شما می دانید که روز قیامت خبر می دهد، در همان لحظه اول که نظام آفرینش برهم می ریزد چه خبری می دهد. خبر این است که هر انسان که روی این زمینی تصمیمی گرفته و یا فکری کرده تمام آن را پخش می کند.زمین همانند انسانی که نفس آن را گرفته اند دهن باز خواهد کرد و فریاد سربر می آورد. از خوبان تشکر کرده و اعمال بد گناهکاران را به زبان می آورد.

خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران در ادامه تصریح کرد: پیغمبر اکرم تاکید داشته که در زمان وضو حواستان به خدا باشد و بهترین اعمال نماز است. وقتی نماز می خوانید بدانید که این زمین در همانجا عمل شما را حفظ می کند. باید متوجه بود که زمین تمام افکار و روحیات ما را در یک اتاق دربسته که نشسته ایم و فکر می کنیم ضبط می کند. اگر سرمایه کشور در راه تولید و اشتغال خرج کردید و کارخانه به راه انداختید و به دنبال سود و تعلیل کارگران نباشید بدانید که نه تنها ملائکه و اعضای بدن بلکه زمین نیز آن را ضبط کرده و در محشر با فریاد تمام را بازگو خواهد کرد.

وی افزود: در قیامت زمین از گناهکاران شکایت خواهد کرد که چرا این کار را کردید. امام علی( ع) همه پول هایی که به دستش می آمد در بیت المال آن را جمع کرده و همانجا تقسیم می کرد. وقتی که تمام می شد در همانجا دو رکعت نماز می خواند و خطاب به زمین می گفت ای زمین تو در پیشگاه خدا شهادت بده که علی هستم من این مکان را از پول به حق جمع کردم و در همینجا به حق آن را خرج کردم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فحش ها، تهمت ها، آبروریزی ها، خودخواهی ها، مکرها و نقشه ها همگی در این زمین ضبط می شود. فکر می کنیم پشت میز تصمیمی گرفتیم و برنده شدیم اما این زمین در قیامت برسر ما فریاد خواهد زد. نتیجه اعمال زشت و خوب در همین دنیا به انسان باز می گردد. زمانی که عمل می خواهد دور بزند و به انسان برگردد بر روی دایره حرکت می کند و چه خیر و چه شر به خود انسان و یا فرزندان آن بازخواهد گشت. چه بسا جد اعلای یک فرد که کار خوب یا بدی کرده امروز نتیجه اش به من بازگردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان با عمل بد در قیامت رسوا خواهد شد، گفت: با پول هایی که امروز باید صرف تولید می کردیم و اما نکردیم در قیامت رسوا می شویم. اینکه پول را برای خود و اولاد خود جمع می کنیم و به تولید و کشور بی توجه هستیم در قیامت زمین ما را رسوا خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید