روش های درمان ریزش مو با قهوه


روش های درمان ریزش مو با قهوه

به طور میانگین ریزش 50 الی 100 تار مو در طول روز طبیعی می باشد، اما اگر از این میزان بیشتر شود، ریزش مو غیر طبیعی می باشد، که باید برای درمان به دنبال راه حل های مناسب بود. بهترین راه حل برای درمان ریزش مو و علت آن مراجعه به متخصص پوست و مو می باشد، البته با برخی روش های خانگی نیز از ریزش مو جلوگیری می کنند، از این رو در ادامه می توانید، با روش...

به طور میانگین ریزش ۵۰ الی ۱۰۰ تار مو در طول روز طبیعی می باشد، اما اگر از این میزان بیشتر شود، ریزش مو غیر طبیعی می باشد، که باید برای درمان به دنبال راه حل های مناسب بود. بهترین راه حل برای درمان ریزش مو و علت آن مراجعه به متخصص پوست و مو می باشد، البته با برخی روش های خانگی نیز از ریزش مو جلوگیری می کنند، از این رو در ادامه می توانید، با روش درمان ریزش مو با قهوه آشنا شوید.

روش های درمان ریزش مو با قهوه

درمان ریزش مو با قهوه

قهوه حاوی نوعی آنتی اکسیدان می باشد، که باعث براق شدن، خوشبو شدن و نشکستن موها می گردد و همچنین کافین موجود در قهوه سبب جلوگیری از ریزش مو می شود و آسیب های ناشی از مواد شیمیایی(رنگ موهای شیمیایی) را نیز از بین می برد. برای استفاده از آن در منزل، باید قهوه را دم کنید و بر روی پوست سر و موها بمالید. همچنین از قهوه می توانید برای رنگ کردن موها نیز استفاده کنید.

طبق تحقیقات صورت گرفته روی مدل های کشت موی زنده، کافئین موجود در قهوه می تواند با تاثیرات مضر هورمون دی هیدروتسترون مقابله کند و در نتیجه باعث درمان ریزش مو گردد. البته لازم به ذکر است که برای جلوگیری از ریزش مو، مصرف موضعی قهوه اثر بخش می باشد، بنابراین نوشیدن قهوه و یا خوردن مواد کافئین دار هیچ کمکی به متوقف کردن ریزش مو نمی کنند.

کسانی که به صورت ارثی با ریزش مو مواجه می شوند، تقریبا درمان بخصوصی برای این افراد وجود ندارد و این مشکل زمانی قابل درمان می باشد، که دلیل ریزش مو مربوط به اختلالات هرومونی و دیگر موارد باشد.

همچنین مصرف قهوه برای پوست نیز موثر می باشد و باعث زیبای و سلامت پوست می گردد. برای جلوگیری از پیری پوست، برطرف کردن حلقه تیره دور چشم و به عنوان ماسک برای روشن شدن پوست و لایه برداری و مرطوب کننده پوست از قهوه استفاده می کنند.

روش های درمان ریزش مو با قهوه

ماسک قهوه و عسل:

ماسک قوه و عسل دارای خاصیت ضدالتهابی می باشد و باعث مرطوب شدن پوست می گردد. طریقه استفاده از آن نیز به این صورت است، که مقداری قهوه مثلا ۱ قاشق غذاخوری را با عسل به همان اندازه، کاملا با هم مخلوط کنید. این ماسک تهیه شده را بر روی پوست صورت و همچنین گردن به شکل دایره وار بمالید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه صورت را با آب شست و شو دهید.

همچنین اگر چند قطره آب لیموی تازه را به این ماسک اضافه کنید، باعث درخشندگی پوست نیز می شود، که مدت زمان گذاشتن این ماسک بر روی صورت ۳۰ دقیقه می باشد.

روش های درمان ریزش مو با قهوه

ماسک قهوه، ماست و جو دوسر:

قهوه، پودر جوی دوسر و ماست(هرکدام یک قاشق) را باهم مخلوط کنید، در صورت تمایل می توانید عسل را نیز به آن اضافه کنید. بعد از آمده شدن ماسک قهوه، آن را بر روی صورت بمالید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه صورت را با آب شست و شو دهید. این ماسک سبب نرمی پوست می شود و خاصیت لایه برداری دارد.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط