چگونه جایگاه نامناسب روزبه چشمی بلای جان استقلال است؟


چگونه جایگاه نامناسب روزبه چشمی بلای جان استقلال است؟

شفقنا ورزشی- اصرار آبی پوشان به استفاده از روزبه چشمی در خط دفاعی باعث شده است تا همچنان این تیم امتیاز از دست دهد. به گزارش شفقنا ورزشی، روزبه چشمی یکی از بازیکنان خوب و باکیفیت استقلال به شمار می آید که تجربه بالایی دارد. چشمی با درخشش در صبای قم بود که خود را به فوتبال ایران معرفی کرد. […]

چگونه جایگاه نامناسب روزبه چشمی بلای جان استقلال است؟

شفقنا ورزشی- اصرار آبی پوشان به استفاده از روزبه چشمی در خط دفاعی باعث شده است تا همچنان این تیم امتیاز از دست دهد.

به گزارش شفقنا ورزشی، روزبه چشمی یکی از بازیکنان خوب و باکیفیت استقلال به شمار می آید که تجربه بالایی دارد.

چشمی با درخشش در صبای قم بود که خود را به فوتبال ایران معرفی کرد. او در جوان پرسپولیس رشد کرد اما راهی آبی پوشان پایتخت شد و پنجمین فصل حضورش را در این تیم پشت سر می گذارد.

پست اصلی این بازیکن ۲۶ ساله هافبک دفاعی است و همه ویژگی های بازی کردن در این پست را به خوبی دارد اما در استقلال از او به عنوان مدافع آخر استفاده می شود.

ویژگی اصلی یک هافبک دفاعی بازی درگیرانه، خشن و بی محابا است که این فاکتورها را نباید یک مدافع آخر داشته باشد چرا که در صورت اشتباه چون کسی پشت سر او نیست یا دروازه باز می شود و یا اخراج خواهد شد و یا مثل روزبه چشمی به پنالتی دادن عادت می کند.

در دوران شفر بود که کمبود بازیکن باعث شد تا چشمی به جای بازی کردن در پست هافبک دفاعی به دفاع آخر منتقل شود و الان هم از این بازیکن در این پست استفاده می شود. چشمی بازیکن خوبی است اما او می خواهد که همچنان در خط دفاعی هم ویژگی های خود در میانه میدان را حفظ کند و این بلای جان آبی پوشان شده است.

چشمی در پست دفاع آخر که نیاز به تمرکز بسیار بالا و بازی هوشمندانه و با دقت دارد ویژگی های یک هافبک دفاعی را دارد تا جایکه همچنان درگیرانه، خشن، پربرخورد و بدون تمرکز بازی می کند و این باعث شده تا دروازه آبی پوشان به راحتی باز شود و یا اینکه این بازیکن به راحتی به حریفان پنالتی دهد.

این برای چندمین بار است که چشمی در فصل جاری به راحتی به حریفان پنالتی می دهد و پیش از این هم برابر پرسپولیس پنالتی داده بود و هواداران خاطره خوبی از او ندارند.

چشمی در محوطه جریمه تکل های خشن و بی محابای می رود و این باعث شده تا مهاجمان هم به خوبی او را بشناسند و روی پنالتی گرفتن کار کنند. او در دیدار برابر پیکان تکل بی موردی رفت و یک پنالتی به حریف داد و در دیدار امشب هم می توانست به راحتی بازیکن حریف را کنترل کند و پنالتی هم ندهد.

بهتر است که از چشمی در همان پست هافبک دفاعی بازی گرفته شود. بدعت بد شفر همچنان در آبی پوشان ادامه دارد و از چشمی که یک هافبک دفاعی است در پست مدافع آخر بازی گرفته می شود و این تغییر اصلا جواب نداده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403