طرز تهیه دسر کاسترد ساده با طعم خاص و متفاوت


کاسترد ساده از انواع دسرهای خوشمزه و خوش طعم است که با روش های مختلفی می توانید آن را در منزل تهیه نمایید. در طرز تهیه دسر کاسترد ساده می توانید از پودر کاسترد استفاده نمایید همچنین می توانید این نوع دسر را بدون استفاده از پودر کاسترد در منزل تهیه نمایید. طرز تهیه دسر کاسترد ساده با دو روش کاسترد میوه ای و کاسترد با بیسکویت و کاسترد شکلاتی و...

کاسترد ساده از انواع دسرهای خوشمزه و خوش طعم است که با روش های مختلفی می توانید آن را در منزل تهیه نمایید. در طرز تهیه دسر کاسترد ساده می توانید از پودر کاسترد استفاده نمایید همچنین می توانید این نوع دسر را بدون استفاده از پودر کاسترد در منزل تهیه نمایید.

طرز تهیه دسر کاسترد ساده با دو روش

کاسترد میوه ای و کاسترد با بیسکویت و کاسترد شکلاتی و کاسترد ساده از انواع روش ها برای تهیه دسر خوشمزه کاسترد می باشند و اگر شما تمایل دارید در تهیه این نوع دسر مجلسی تنوع ایجاد نمایید بهتر است از روش های مختلف استفاده نمایید همچنین می توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان چند نوع دسر کاسترد مختلف را تهیه نمایید.

طرز تهیه دسر کاسترد ساده با طعم خاص و متفاوت

روش اول ( دستور تهیه دسر کاسترد با پودر کاسترد )

مواد لازم

پودر کاسترد : سه قاشق غذاخوری شیر : یک لیتر شکر : دو لیوان گلاب : یک لیوان وانیل : به مقدار کم

روش تهیه دسر کاسترد

برای تهیه دسر کاسترد ابتدا پودر کاسترد را درون ۱/۲ لیوان شیر حل نمایید.

طرز تهیه دسر کاسترد ساده با طعم خاص و متفاوت

سپس شکر را در باقی مانده شیر حل کنید و ظرف حاوی شیر و شکر را روی حرارت گاز قرار دهید تا شیر به دمای جوش برسد.

طرز تهیه دسر کاسترد ساده با طعم خاص و متفاوت

در مرحله بعدی طرز تهیه دسر کاسترد ساده ، کاسترد حل شده در شیر را به محلول شکر و شیر بیفزایید و اجازه دهید تا مایه دسر به غلظت مناسبی برسد سپس گلاب و وانیل را به آن بیفزایید و ظرف حاوی دسر را از روی حرارت گاز بردارید.

طرز تهیه دسر کاسترد ساده با طعم خاص و متفاوت

دسر کاسترد را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید همچنین می توانید این دسر را درون ظرف های تک نفره بریزید و اجازه دهید تا خنک شود سپس این دسر خوشمزه را به کمک پودر پسته و پودر نارگیل و … تزیین نمایید.

طرز تهیه دسر کاسترد ساده با طعم خاص و متفاوت

روش دوم ( دستور تهیه دسر کارسترد بدون پودر کاسترد )

مواد لازم

پودر نشاسته : دو قاشق غذاخوری شکر : دو قاشق غذاخوری شیر : ۱.۵ لیوان گلاب : دو قاشق غذاخوری وانیل : به مقدار کم زعفران ساییده شده : یک قاشق چایخوری

دستور تهیه دسر کاسترد بدون استفاده از پودر

ابتدا همه مواد به جز وانیل را درون قابلمه ای مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و مایه دسر را مدام هم بزنید تا به غلظت مناسبی برسد.

طرز تهیه دسر کاسترد ساده با طعم خاص و متفاوت

در مرحله بعدی دستور تهیه دسر کاسترد وانیل را به مایه دسر بیفزایید و به مدت یک دقیقه مایه دسر را هم بزنید سپس شعله گاز را خاموش نمایید و دسر را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و ظرف را به مدت ۲ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده دسر را از درون یخچال بیرون آورید و آن را تزیین نمایید.

طرز تهیه دسر کاسترد ساده با طعم خاص و متفاوت

در این مطلب با روش درست کردن دسر کاسترد ساده آشنا شدید که امیدواریم این نوع دسر خوشمزه و خوش طعم مورد توجه شما قرار گرفته باشد و بتوانید با توجه به دستورات ارائه شده در این مطلب دسر کاسترد خوش طعمی را در منزل تهیه نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج