قابلیت راستی آزمایی و شناسایی محتوای کذب به اینستاگرام اضافه شد


قابلیت راستی آزمایی و شناسایی محتوای کذب به اینستاگرام اضافه شد

نشر اطلاعات نادرست در اینستاگرام یک مشکل بسیار بزرگ بوده که فیسبوک راه‌حلی برای آن پیدا کرده است.

فیسبوک از سه سال قبل برنامه‌ای را برای راستی‌آزمایی در پست‌های اینستاگرام شروع کرد تا درست یا غلط بودن محتوای منتشرشده را به اطلاع کاربران برساند. اینستاگرام از ماه مه تست محدود خود را برای بررسی محتوای واقعیت در ایالات متحده گسترش داد و اکنون با ۴۵ سازمان ثالث برای ارزیابی صحت محتوای عکس و فیلم در برنامه خود همکاری می‌کند. درنهایت مطالب کذب از صفحات Explore و هشتگ پنهان می‌شوند و با یک اخطار که پست را محو و کمرنگ می‌کند به کاربر هشدار داده خواهد شد که این محتوا نادرست و نامعتبر است. درنتیجه کاربران برای دیدن محتوا باید دوباره روی پست ضربه بزنند. این قابلیت مشابه همان قابلیتی است که ویدیوها و تصاویر خشونت‌آمیز را از نظرها پنهان می‌کند.

قابلیت راستی آزمایی و شناسایی محتوای کذب به اینستاگرام اضافه شد

فیسبوک اعلام کرده است که با کمک یک برنامه عملی به راستی‌آزمایی پست‌های اینستاگرام در سطح جهانی خواهد پرداخت و به شناسایی، بررسی و کاهش نشر اطلاعات نادرست در این پلتفرم کمک خواهد کرد. البته این قابلیت ماه مه در ایالات متحده به راه افتاد اما اکنون فیسبوک قصد دارد تا آن را در سطح جهانی گسترش دهد. در همین راستا فیسبوک در وبلاگ خود اعلام کرد:

امروز ما در حال گسترش برنامه راستی‌آزمایی پست‌های اینستاگرام در سطح جهان هستیم و به سازمان‌های بررسی‌کننده حقایق در سراسر جهان این امکان را می‌دهیم تا اطلاعات غلط یا درست را بررسی و ارزیابی کنند و در نهایت در اختیارمان قرار دهند.

اینستاگرام برای یافتن محتوای کپی شده از یک پست نامعتبر و محتوای نادرست از فناوری تطبیق تصویر استفاده خواهد کرد و این کار را در محتوای فیسبوک و اینستاگرام انجام می‌دهد. درنتیجه هر تصویری که مشابه یک پست جعلی و دروغ باشد نیز با همین شیوه شناسایی خواهد شد. در نهایت موفقیت این برنامه باعث می‌شود تا اینستاگرام به یک منبع معتبر تبدیل شود.

نکته‌ی جالب دیگر این است که اوایل سال جاری، گزارش کمیته اطلاعات سنا در مورد مداخله در انتخابات سال ۲۰۱۶ نشان داد که اینستاگرام مؤثرترین ابزار برای عملیات اطلاعاتی بوده است. با این تلاش‌ها احتمالاً اینستاگرام نقش بزرگی را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بازی خواهد کرد.

به‌طور کلی این شرکت در تلاش است تا مانع انتشار هرگونه محتوای نامعتبر و نادرست در اینستاگرام شود و این ماجرا در زمینه‌ی محتوای مربوط به انتخابات نیز صادق خواهد بود. درنتیجه با این روش حقایق مشخص خواهند شد.

اینستاگرام در تلاش است تا شیوه‌های امنیتی خود را در سراسر جهان تقویت کند. به همین منظور این شرکت شروع به هشدار دادن به کاربران در راستای انتشار محتوای توهین‌آمیز کرده است و به آن‌ها فرصتی برای ویرایش متن قبل از ارسال ارائه می‌دهد. اینستاگرام همچنین پرسیدن سن کاربران جدید را آغاز کرده است تا مطمئن شود که آن‌ها ۱۳ سال دارند. درواقع اینستاگرام قصد دارد تا قانون حمایت از حریم آنلاین کودکان را رعایت کند و محتوای نامناسب را از دسترس کودکان خارج کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج