46 مصدوم؛ حاصل درگیری‌های خیابانی در جریان ال‌کلاسیکو


46  مصدوم؛ حاصل درگیری‌های خیابانی در جریان ال‌کلاسیکو

درگیری پلیس اسپانیا با شورشیان کاتالانی که همزمان با برگزاری ال‌کلاسیکو اقدام با تظاهرات و آتش زدن سطل‌های زباله کردند، به زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد.

46  مصدوم؛ حاصل درگیری‌های خیابانی در جریان ال‌کلاسیکو

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چهارشنبه شب همزمان با برگزاری اولین هماورد فصل جدید لالیگا میان تیم‌های بارسلونا و رئال‌مادرید، گروهی از معترضان کاتالان که صورت خود را با ماسک پوشانده بودند، اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله، پرتاب سنگ و بطری شیشه در اطراف ورزشگاه محل برگزاری این مسابقه کردند.

پلیس کاتالونیا برای کنترل و متفرق کردن شورشیان، اقدام به شلیک گلوله‌های پلاستیکی کرد که در نتیجه آن ۴۶ نفر زخمی شدند که از میان آن‌ها هشت تن برای معالجه راهی بیمارستان شدند.

پلیس اعلام کرد که ۹ تن از معترضان به اتهام توهین به مقام‌ها و اخلال در نظم عمومی دستگیر شدند.

تظاهرکنندگان که بیشترشان پرچم جدایی‌طلبان کاتالونیا را در دست داشتند در ابتدا اقدام به گذاشتن مانع در خیابان‌ها کردند و سپس موانع را آتش زدند؛ در ادامه با سررسیدن پلیس آن‌ها اقدام به سنگ‌اندازی به سوی ماموران کردند.

پیش از برگزاری مسابقه، گروه جدایی‌طلب «سونامی دمکراتیک» که بدنبال ناآرامی‌های اخیر در کاتالونیا اقدام به انتشار پیام‌های تهدیدآمیز مبنی بر خرابکاری و تهییج مردم به تظاهرات کرده بود، در آستانه‌ ال‌کلاسیکو با انتشار توییتی مرموز، موجی از هراس و نگرانی را به راه انداخت.

این اولین تظاهرات کاتالان‌ها پس از تظاهرات چندصدهزار نفری آنان در اوایل آبان‌ماه در اعتراض به حکم زندان رهبران خود در بارسلونا است.

دیوان عالی اسپانیا چندین سیاستمدار کاتالونیا را به دلیل مشارکت آنها در همه‌پرسی استقلال سال ۲۰۱۷ بدون استعفا در منطقه نیمه خودمختار، به حبس طولانی‌مدت محکوم کرد.

شب گذشته ورزشگاه «نیوکمپ» در شهر بارسلونا شاهد جدال حساس تیم‌های بارسلونا و رئال‌مادرید، موسوم به ال‌کلاسیکو، بود که با تساوی صفر بر صفر به اتمام رسید.

این بازی قرار بود حدود ۲ ماه قبل برگزار شود که به دلیل اعتراضات شدید مردم ایالت کاتالان لغو شد. بازی امشب نیز تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

46  مصدوم؛ حاصل درگیری‌های خیابانی در جریان ال‌کلاسیکو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!