رویکرد بسیج سازندگی مدیریت زنجیره ارزش است/ ارائه راهکار‌های توسعه مشاغل کوچک و خانگی


رئیس بسیج سازندگی گفت: در بسیج فقط به تولید، تسهیلات نمی‌دهیم، بلکه یک رویکرد جدید در اقتصاد مردم پایه پیدا کردیم.

رویکرد بسیج سازندگی مدیریت زنجیره ارزش است/ ارائه راهکار‌های توسعه مشاغل کوچک و خانگیسرهنگ پاسدار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه کمک‌های بسیج سازندگی برای راه اندازی کسب و کار‌های مردم گفت: ما در بسیج دیگر فقط به تولید، تسهیلات نمی‌دهیم. بلکه یک رویکرد جدید در اقتصاد مردم پایه پیداکردیم که در آن می‌توانیم زنجیره ارزش و تامین تولید، صنایع تبدیلی، بسته بندی و بازار را مدیریت کنیم.

او افزود: ما برای ساماندهی این چرخه تمام کسب و کار‌های منطقه‌ای و مشاغل کوچک خانگی را شناسایی می‌کنیم. ما آن‌ها را مورد حمایت خود قرار داده و راهکار‌های صحیح را در زمینه‌های برندسازی، مشخص کردن رسته‌های شغلی مناطق و همچنین تقویت یا توسعه مشاغلی که قبلا در آن مناطق وجود داشته ارائه می‌کند. البته کمک به مشاغل خانگی در جهت تاسیس صنایع تبدیلی در جهت استفاده بهینه از این محصولات نیز از جمله مهم‌ترین کار‌های این سازمان است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی درباره نحوه اعطای تسهیلات اظهارکرد: منابع تسهیلاتی ما پس از اینکه بانک‌های مهر اقتصاد و انصار ادغام شدند به شدت کاهش پیداکرد. اما سعی می‌کنیم تا با همان منابع حداقلی به صورت هدفمند در زنجیره تامین استفاده کنیم.

او افزود: افرادی که در منطقه جغرافیایی مشخص در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی ناحیه و استان محل فعالیت خود مراجعه کرده و با مشاوره سپاه یا بسیج از کمک‌های موردنیاز مشکلات خود را حل کنند. البته در کنار دریافت تسهیلات فعالیت‌هایی همچون برندسازی، آموزش و توانمندسازی و اتصال به بازار از دیگر راه‌های کمک بسیج به این گروه هاست.

زهرایی با بیان اینکه ظرفیت‌های ساختاری و سازمانی بسیج به کمک به سازندگی آمده است، اظهار کرد: این کمک‌ها یا در امتداد بسیج سازندگی و یا در کنار آن قرار دارد. طرح همگام با کشاورز که در بسیج مهندسین کشاورزی و یا طرح‌های بسیج جامعه زنان در کنار همین مسیر مدیریت زنجیره ارزش نقش ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش