مصاحبه جذاب سرمربی پیشین پرسپولیس با گاردین


افشین قطبی مصاحبه جالبی با گاردین انجام داده و در بخش هایی از آن پیرامون ایران و باشگاه پرسپولیس صحبت کرده است. نوشته مصاحبه جذاب سرمربی پیشین پرسپولیس با گاردین اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

مصاحبه جذاب سرمربی پیشین پرسپولیس با گاردین

افشین قطبی : سرمربی گری پرسپولیس سخت تر از منچستر است
نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰
مصاحبه جذاب سرمربی پیشین پرسپولیس با گاردین

افشین قطبی مصاحبه جالبی با گاردین انجام داده و در بخش هایی از آن پیرامون ایران و باشگاه پرسپولیس صحبت کرده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

این موضوع که آیا افشین قطبی بهترین سرمربی آمریکایی شاغل در فوتبال است یا نه، بحثی است که می توان درباره آن صحبت های زیادی را مطرح کرد. با این وجود وقتی صحبت از سبک فوتبال می شود، می توان گفت که او در حال حاضر یک سر و گردن بالاتر از بقیه ایستاده است. اما یک بحث در باره او وجود دارد:

“برگشت به آمریکا برای ادامه شغل خود.”

حالا اما حدود ۲۱ سال از جام جهانی ۱۹۹۸ و شکست ۲-۱ آمریکا مقابل ایران گذشته است. قطبی اما یک سرمربی ایرانی آمریکایی است، چرا که او در ایران متولد شده است. رقابت بین این دو کشور اما کمی جلوه سیاسی به خود گرفته است و با تحریم های به وجود آمده به شکل عجیبی در آمده؛ افشین قطبی در این رابطه به گاردین می گوید:

” این وضعیت ایرانی ها و آمریکایی ها را در وضعیت دشواری قرار داده است. البته که این شرایط برای ایرانی ها دشوار تر است. سیاست همیشه بخشی از فوتبال بوده و با وجود تلاش هایی که برای حذف آن انجام شده اما با این وجود هنوز هم نقش مهمی را ایفا می کند.”

افشین قطبی سابقه حضور در کشورهایی نظیر آمریکا، کره جنوبی، ایران، ژاپن، تایلند و چین را در کارنامه دارد. او درباره تقابل جذاب ایران و آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ می گوید:

” فکر می کنم که این بازی برای مردم ایران بیشتر از مردم آمریکا مهم بوده است. آن دیدار برای همه از جمله طرفداران، مردم و حتی دولت ایران هم از اهمیت بالایی برخوردار بود.

افشین قطبی در سال ۲۰۰۷ و بعد از ۳۰ سال به ایران بازگشت و هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت. او کاملا آگاه بود که به یکی از بزرگترین تیم های آسیا پا گذاشته است. قطبی همچنین در ایران با استقبال فوق العاده ای نیز مواجه شد و تیمش را جلوی چشمان ۱۰۰ هزار تماشاگر به قهرمانی لیگ ایران رساند. یک قهرمانی دراماتیک که در دقیقه ۹۶ حاصل شد. قطبی در این باره می گوید:

” فکر می کنم که کسب قهرمانی در پرسپولیس چیز دیگری بود. آن یک اتفاق جادویی بود. چیزهای زیادی در باشگاه پرسپولیس تاثیر گذار هستند. بازی های سیاسی خارج از خود مسابقه است. شما در آن جا جلسات خصوصی برگزار می کردید اما چند ساعت بعد همه رسانه ها از آن مطلع بودند. فکر می کنم که سرمربی گری پرسپولیس از منچستر یونایتد سخت تر است.”

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...