تعریض گردنه پاتاق نیاز به تصمیم ملی دارد


تعریض گردنه پاتاق نیاز به تصمیم ملی دارد

کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: تعریض گردنه پاتاق برای تردد بهتر زائران اربعین حسینی نیازمند تصمیم‌گیری در سطح ملی است.

محمدابراهیم الهی تبار چهارشنبه در نشست ستاد اربعین استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: کار کمیته های ستاد اربعین استان برای سال ۹۹، از روز آخر اربعین ۹۸ آغاز شده و در فرصت باقی مانده می طلبد که کارها آسیب شناسی شده و نواقص و ضعف ها برطرف شود.
جانشین استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین استان همچنین با تاکید بر اینکه محل های حادثه خیز در مسیر قصرشیرین باید شناسایی و رفع شود، تصریح کرد: گازکشی به خسروی به طور ویژه دنبال شود و مسئولیت گاز رسانی به خسروی با اداره گاز استان خواهد بود.
الهی تبار با بیان اینکه قرارگاه اربعین کارهای اجرایی خود را با سازو کار سابق دنبال کند، افزود: البته رفع برخی مسائل مانند تعریض گردنه پاطاق یا مسائل برون مرزی نیاز به اقدام و تصمیم گیری ملی دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: امسال سیستم اطلاع رسانی بسیار خوب عمل کرد و بیش از سه میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند و تحت پوشش شبکه پیامکی قرار گرفتند که آنها را هدایت می کرد.
الهی تبار همچنین بااشاره به برخی محدودیت ها در سفر اربعین خاطرنشان کرد: سیاست کشور کوتاه شدن مدت حضور زائران در عراق و انجام زیارت در حد یک تا دو روز است.
وی افزود: در مرز خسروی نیز محدودیت زمان و فضا وجود دارد که باید براساس تدبیر و برنامه ریزی شده و در طرح جامع اربعین نیز لحاظ شود.
برای ارایه خدمات مطلوب به زائرین نیازمند ایجاد فرماندهی واحد هستیم
فرمانده قرارگاه اربعین استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: تجربیات اربعین امسال نشان داد که برای انجام بهتر کارها و هماهنگی های بین دستگاهی، نیازمند ایجاد یک فرماندهی واحد هستیم.
جعفر همتی تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن امر مهم انتخابات آینده و حجم کاری بالای مدیریت ارشد استان، ضرورت دارد هرچه سریعتر قرارگاه فرماندهی اربعین برای سال آینده تشکیل شود.
وی اظهار داشت: مدیر این قرارگاه باید به صورت میدانی در قصرشیرین حضور داشته باشد و هماهنگی های بین دستگاهی را به سرعت انجام دهد.
فرمانده قرارگاه اربعین کرمانشاه گفت: در اربعین امسال حدود ۱۵۰ هزار زوار اباعبدالله الحسین از مرز خسروی عبور کردند و اگر قرار است سال آینده این تعداد به ۵۰۰ هزار نفر برسد باید امکانات زیربنایی و خدمات رفاهی و بهداشتی و اقامتی و ظرفیت پارکینگ‌ها نیز متناسب با این امر، افزایش یابد.
همتی افزود: همچنین تعداد گیت های خروجی باید از ۲۹ گیت به ۵۰ گیت افزایش یابد تا از ازدحام زیاد جمعیت و بی نظمی‌های احتمالی جلوگیری شود.
براساس اعلام مقامات رسمی امسال حضور چهار میلیون زائر اربعین حسینی برای عبور از مرزهای مهران و خسروی وارد استان کرمانشاه شدند.
امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز بودند.
مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد.
خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی