طرح جامع اربعین کرمانشاه در حال تدوین است


طرح جامع اربعین کرمانشاه در حال تدوین است

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه طرح جامع اربعین کرمانشاه در حال تدوین است، گفت: دستگاه‌ها موظفند در چهارچوب طرح جامع اربعین به زوار خدمات‌رسانی کنند.

مهرداد سالاری چهارشنبه در نشست ستاد اربعین که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به دستور مهندس بازوند استاندار کرمانشاه، طرح جامع اربعین استان در حال تدوین است.

وی افزود: قبل از نهایی‌شدن طرح از مشاور خواسته‌ایم با حضور در این نشست، از تجربیات و دیدگاه‌های دستگاه‌های مختلف در اربعین امسال آگاه شود و این موارد را در طرح جامع اعمال کند.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: این طرح تا ۲۰ روز آینده نهایی می‌شود و طرح تفضیلی نیز تا ۲ ماه دیگر به اتمام می‌رسد.

سالاری تاکید کرد: دستگاه‌ها، مجموعه‌ها و ادارات مختلف ملزم هستند تنها در چهارچوب طرح جامع اربعین به زوار خدمات‌رسانی کنند و به تکمیل زیرساخت‌ها و ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی بپردازند.

براساس اعلام مقامات رسمی امسال چهار میلیون زائر اربعین حسینی برای عبور از مرزهای مهران و خسروی وارد استان کرمانشاه شدند.

چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی امسال باز بودند.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی