کاهش مراکز علمی کاربردی به 520 مرکز


کاهش مراکز علمی کاربردی به 520 مرکز

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مراکز علمی کاربردی کشور طی دوسال اخیر از 1100 مرکز به 520 مرکز کاهش یافت.

"محسن محمدزاده "در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه علمی- کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دانشگاه مهارت لازم برای ورود فارغ التحصیلان به یک شغل و کسب و کار کسب نمی شود و وقتی می خواهد جذب کار شود باید مهارت لازم را داشته باشد.

وی اظهار کرد: در آموزش عالی به داشتن مهارت توجه نشده است به همین خاطر برای این که در محیط کار نیروهای آچار به دست داشته باشیم دانشگاه علمی کاربردی راه اندازی شده است.

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: قرار بود که ۳۰ درصد دانشجویان کشور مهارتی شوند که هنوز در این خصوص راه درازی در پیش داریم و هم اکنون دانشگاه‌های فنی و حرفه ای و علمی کاربردی ۱۱تا۱۲ درصد این ظرفیت را پرکرده اند.ُ

محمد زاده تصریح کرد: تا چهار سال پیش ۱۱۰۰ مرکز علمی کاربردی در کشور داشته ایم اما برخی ها که به دلیل دخالت های بیرونی و منافع شخصی و مادی راه اندازی شده بودند اعتبار خود را از دست می دادند.

وی ادامه داد: طی سه چهار سال اخیر بدون ترس از دخالت ها، با جدیت تمام به مولفه های کیفی در دانشگاه علمی کاربردی توجه شده است.

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: تمام مراکز علمی کاربردی کشور را سطح بندی کرده ایم و طی دوسال اخیر ۱۱۰۰ مرکز علمی کاربردی کشور به ۵۲۰ مرکز کاهش یافت که از این تعداد ۳۰۰مرکز دولتی بودند و مابقی به علت پایین بودن کیفیت جمع آوری و از فعالیت آنها جلوگیری شد.

محمدزاده یاد آورشد: در گذشته اکثر دانشجویان مراکز علمی کاربردی با معدل ۱۷ تا ۱۹ فارغ التحصیل می شدند که جهت سامان دهی به این وضعیت آزمون متمرکز برای دروس نظری گذاشته ایم و در آینده ای نزدیک برای دروس مهارتی نیز آزمون متمرکز نیز خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: دانشگاه علمی کاربردی طی ۲۶ سال فعالیت خود یک میلیون و ۸۵۰ هزارنفر دانش آموخته در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته داشته است که ۷۵ درصد شاغل‌اند.

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: ۴۰درصد از دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی متناسب با شغلی که تحصیل کرده اند، کار می کنند.

محمدزاده با بیان این که پذیرش دانشگاه ها طی سال های۹۷ و ۹۸ رو به کاهش است، بیان کرد: در دانشگاه علمی کاربردی به علت اقدامات انجام شده جهت ارتقاع کیفی و پیدا کردن جایگاه خود ۲۴درصد افزایش پذیرش دانشجو داشت.

وی گفت: متوسط سن دانشجویان علمی کاربردی طی این مدت یک سال کاهش پیدا کرده، این وضعیت نشان دهنده این است که دانشجویان این دانشگاه قبلا بیشتر کارمندان دولت بودند و هم اکنون بیشتر کنکوری ها وارد این دانشگاه می شوند.

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: هم اکنون ۲۴۷ هزار دانشجو خانم و آقا در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خدمات یک سال و ۶ ماه و ۲۰روز امین موسایی رئیس سابق تجلیل و مهدی نوری پور به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان