رومانتیک بازی‌های دیپلماسی خنده به جای پاسخگویی به مردم


رومانتیک بازی‌های دیپلماسی خنده به جای پاسخگویی به مردم

در شرایطی که دیپلماسی خنده بایستی نسبت به وعده های عمل نشده خود خصوصا در حوزه برجام پاسخگو باشد، دیپلمات های هسته ای در حرکتی رومانتیک روی برگ های خزان راه می روند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پاسخگویی به مردم از جمله وظایف مسئولان آنهم بعد از یک مدت زمان طولانی است. در همین راستا دیپلماسی خنده به مردم وعده‌های متعددی نسبت به برطرف شدن تحریم ها داد. برجام قرار بود سد تحریم ها را بشکند و باعث رونق اقتصادی و سرریز شدن سرمایه های خارجی به کشورمان شود، اما تا به امروز هیچ کدام از این وعده‌ها محقق نشده است.

آمریکا که با وعده ترامپ از برجام به طور یکجانبه خارج شد و اروپایی ها هم با وجود اینکه اعلام می کنند مشتاق حفظ برجام هستند اما در عمل با همپیمان آمریکایی خود همکاری تام و تمامی دارند.
رومانتیک بازی‌های دیپلماسی خنده به جای پاسخگویی به مردم
رئیس جمهور همواره برجام را مهمترین دستاورد دولتهای خود معرفی کرده است و بیشترین سرمایه گذاری دیپلماتیک روی مذاکرات هسته‌ای متمرکز شد. حالا دیپلمات های کشورمان از جمله «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه بیان می کنند که « نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.»
رومانتیک بازی‌های دیپلماسی خنده به جای پاسخگویی به مردم
این درحالی است که «محمد جواد ظریف» همواره در ابتدای امضای برجام اعلام می کرد که هیچ کشوری نمی تواند از آن خارج شود و حتی در نشست با کارشناسان بین الملل در پاسخ به سئوال فواد ایزدی مطرح کرد: « امریکا چاره ای ندارند برجام را اجرا کند. این قطعنامه مبنای مقبولیت جهانی دارد و در جهان بین الملل قاعده ای وجود دارد و آمریکا نمی تواند از برجام خارج شود. من به شما اطمینان می دهم آقای دکتر ایزدی.»
اما برخلاف این حرف ها آمریکایی ها از برجام به طور یکجانبه خارج شدند و دیپلماسی ظریف هم نتوانست در این خصوص کاری کند. حالا اروپایی ها هم با بی عملی تمام با آمریکا همکاری می کند.
رومانتیک بازی‌های دیپلماسی خنده به جای پاسخگویی به مردم
شرکت ظریف و عراقچی در جشنواره پاییز برگ در دانشگاه تهران شرکت کردند
در این شرایط از دیپلمات های کشورمان فیلمی منتشر می شود که در حال راه رفتن روی برگ های پاییزی و شنیدن صدای آن هستند. جالب است در زمانی که دیپلماسی بایستی پاسخگوی موارد مهمی مانند برجام به کشورمان باشد. سکوت می کند و به صدای خشک خشک برگ ها زیر قدم های خود گوش می دهد.
حسن روحانی زمانی که با انتقادات مردم و کارشناسان نسبت به عدم ثمره بخشی برجام مواجه شد، بیان داشت که «ما غاصب را از باغ خود بیرون کردیم و درب باغ به روی مردم باز شده است ولی امروز عده‌ای کودک به درب باغ آمده و می‌گویند، سیب و گلابی کجاست که می‌خواهیم میل کنیم؟ امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است.» حالا بعد از صبر و تحمل فراوان تنها شاهد آن هستیم که دیپلمات ها در برنامه های هنری شرکت می کنند و روی برگ های زرد قدم می زنند و پاسخ درستی به افکارعمومی در این باره نمی دهند.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا