دست همت خراسان‌جنوبی‌ها برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه


دست همت خراسان‌جنوبی‌ها برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی‌ از کمک نقدی بیش از 300 میلیون تومانی مردم خراسان‌جنوبی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

مهدی‌هنری، با اشاره به کمک‌های اعتباری مردم خراسان‌جنوبی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اظهار کرد: پس از اتمام عملیات بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله در روستای شیخ صله کرمانشاه با توجه به آسیب‌های وارده به معابر، خیابان‌ها و پل‌های روستا با پیگیری صورت گرفته توسط سازمان بسیج سازندگی استان و جلسات برگزار شده به فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی و همچنین جلسه حضوری در روستا با شورا، دهیار و معتمدین روستای شیخ صله در اواخر سال گذشته، بخشی از کمک‌های مردمی استان بابت پروژه‌های عام المنفعه روستا اختصاص یافت.

وی افزود: بر این اساس پروژه زیرسازی و آسفالت معابر و خیابان‌ها و پل‌های روستا که دچار آسیب شده بود بنا به اولویت مردمی در برنامه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی خراسان جنوبی، وی تصریح کرد: مبلغ حدود 100 میلیون تومان از کمک‌های مردمی و خیرین برای این پروژه در نظر گرفته شده که در مراحل اجرایی کار از ظرفیت ماشین‌آلات سنگین واحد مهندسی رزمی سپاه مستقر در روستا نیز استفاده و با رایزنی با استانداری کرمانشاه هزینه قیر و آسفالت موردنیاز توسط استانداری تامین شد.

هنری ادامه داد: در مجموع بیش از 9 هزار مترمربع از معابر و خیابان‌های روستا زیرسازی و آسفالت شده و چند دهه پل نیز که در زلزله آسیب دیده بود با این کمک مجددا احداث شد.

وی بیان کرد: در زلزله کرمانشاه به منظور خدمت رسانی بهتر به مردم آسیب دیده از زلزله با تدبیر فرماندهی کل سپاه تقسیم‌بندی روستاها بین رده‌های سپاه انجام گرفت که سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در روستای مرزی شیخ صله کرمانشاه حضور یافت و در ابتدا در زمینه اسکان اضطراری زلزله زدگان و توزیع اقلام مورد نیاز فعالیت داشته و علاوه بر ارسال مایحتاج موردنیاز مردم، از طریق کمک‌های مردمی و خیرین بیش از 46 کانکس سیار، 15 باب سرویس بهداشتی، 10 باب حمام و تعمیر و مرمت بخشی از منازل را به انجام رساند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی‌ تصریح کرد: در مرحله اسکان موقت نیز با اعزام بیش از 100 نفر از جهادگران استان و اکیپ‌های تخصصی حدود 200 باب کانکس ثابت برای مردم روستای شیخ صله نصب شد و پس از اسکان موقت با توجه به تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی کشور و سازمان بهزیستی برای ساخت منازل مسکونی مددجویان بهزیستی کمک به ساخت 15 واحد در کرمانشاه به استان واگذار که حدود 200 میلیون تومان از منابع خیرین و کمک مردمی در این زمینه هزینه و پروژه‌ها در سال گذشته به اتمام رسید.

هنری افزود: آخرین مبالغ جمع‌آوری شده در استان به مبلغ 10 میلیون تومان نیز در راستی اجرای پروژه‌های عام المنفعه روستا (زیرسازی معابر و خیابان‌ها و ساخت پل‌ها ) هزینه شد .

وی یادآور شد: علاوه بر خدمات صورت گرفته در زمان اسکان اضطراری و موقت و اعزام گروه جهادی و متخصصین به روستا و همچنین اقلام غیرنقدی ارسال شده در مجموع بیش از 300 میلیون تومان نیز کمک نقدی مردم استان به مناطق زلزله زده کرمانشاه بوده که با پیگیری مداوم و حضور میدانی با نظر مردم منطقه هدف هزینه شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در