دکوپاژ مو چیست و چگونه انجام میشود؟


دکوپاژ مو چیست و چگونه انجام میشود؟ دکوپاژ مو : عمل پاک کردن و خارج کردن دانه های مصنوعی رنگ از روی موهای رنگ شده را دکوپاژ مو می گویند. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که فرق دکلره کردن با دکوپاژ مو چیست؟ عمل دکوپاژ ضعیف تر از دکلره کردن مو می […] نوشته دکوپاژ مو چیست و چگونه انجام میشود؟ اولین بار در مجله اینترنتی حرف تازه. پدیدار شد.

دکوپاژ مو چیست و چگونه انجام میشود؟

دکوپاژ مو : عمل پاک کردن و خارج کردن دانه های مصنوعی رنگ از روی موهای رنگ شده را دکوپاژ مو می گویند.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که فرق دکلره کردن با دکوپاژ مو چیست؟

عمل دکوپاژ ضعیف تر از دکلره کردن مو می باشد. دکوپاژ پایه رنگ موی تیره را به روشن تغییر می دهد. زمانی که فردی موهای خود را تیره تر از رنگ اصلی خود می کند ولی مورد پسند وی نیست و می خواهد آن را به رنگ دیگری دربیاورد عمل دکوپاژ را انجام می دهد تا موهایش بتواند دوباره رنگ دلخواهش را بگیرد.

این یک روش سریع و صحیح پاک کردن رنگ مو می باشد که در این صورت موها نهایتا یک درجه روشن تر می شود؛ اما در دکلره کردن مو می توان تا حد ممکن موها را روشن تر نمود و به پایه رساند تا بتوان هر رنگی را بر روی آن پیاده کرد.

دکوپاژ مو چیست و چگونه انجام میشود؟

طرز تهیه مواد دکوپاژ مو :

محتوی یک بسته افاسل را در ظرفی غیر فلزی ریخته و با ۷۵ سی سی اکسیدان کرم و یا آب که بستگی به نوع دکوپاژ مورد نظر دارد کاملا مخلوط و روی موهای خشک و شسته نشده به کار ببرید.

انواع دکوپاژ مـو:

دکوپـاژ قسمتی :

اگر ریشه مو طبیعی است افاسل را با برس رنگ مو ابتدا به تیره ترین قسمتهای رنگ شده مو زده و از هر گونه تماس مواد دکوپاژ با ریشه مو جلوگیری کنید.

برای این منظور هر لایه مو را از قسمت بعدی به وسیله یه قطعه پنبه لوله ای جدا نمایید.

مدت مکث افاسل پس از پایان کار بستگی به پایه مورد نظر دارد که می تواند از ۲۰ تا ۶۰ دقیقه باشد.

دکوپـاژ کلی:

اگر تمام قسمت های مو به طور یکنواخت رنگ شده باشد یک بسته افاسل را بعلاوه ۷۵ سی سی آب برای تمام سر مانند شامپو مصرف کنید، این دکوپاژ کلی و ملایم می تواند موها را از یک تا ۳ درجه روشن کند.

اگر منظور از دکوپاژ ملایم قسمتی از مو باشد به وسیله برس رنگ روی قسمتهای مورد نظر مصرف نمایید. مدت مکث ۵ تا ۲۰ دقیقه باشد.

دکوپاژ مو چیست و چگونه انجام میشود؟

نکات مهم در دکوپـاژ مو :

دکوپاژ مو یک عمل تکنیکی است که به تجربه آرایشگر و جنس موی مورد نظر بستگی دارد.

بعضی از موها بدون هیچ دلیلی سریع و راحت دکـوپاژ شده در حالیکه برخی دیگر با همان رنگ به سختی دکوپاژ می شوند.

برای اینکه بهترین نتیجه بدست آید باید لایه نازکی از مو را به وسیله دکوپـاژ آزمایش کنید و نتیجه کار را ارزیابی کرده و سپس با توجه به پایه مورد نظر یکی از انواع دکوپاژ مو را مورد استفاده قرار دهید.

در مدت مکث دکوپاژ مو ، موها باید تا پایه رنگ مورد نظر روشن شوند، مثلا چنان چه رنگ انتخابی بلوند تیره شماره ۶ باشد دکوپاژ باید تا پایه ۶ برسد.

افاسل محصولی است که برای پاک کردن پیگمنتهای مصنوعی رنگ از روی موهای رنگ شده تهیه شده است.

بنابراین صریحا توصیه می شود آن را فقط برای قسمتی از مو که قبلا رنگ شده به کار ببرید.

در صورتی که افاسل را با اکسیدان کرم شماره ۲ برای دکوپاژ به کار می برید باید دقت نمایید که مواد با پوست سر تماس پیدا نکند.

چنان چه مواد دکوپـاژ را بیشتر از زمان تعیین شده از طرف کارخانه سازنده روی مو نگه دارید موجب خشکی بیش از حد و در نتیجه متلاشی شدن ساختمان مو می گردد.

بعد از انجام دکوپاژ مو و رنگ آمیزی باید از یک کاندیشنر قوی استفاده شود تا از خشکی و شکنندگی احتمالی موها جلوگیری به عمل آید.

عوارض دکوپـاژ مو:

اگر به طور مکرر موهایتان را دکوپاژ کنید ممکن است پوست سرتان دچار حساسیت شود و موهایتان خشک شود یا موخوره بزند؛ بنابراین سعی کنید تا حد امکان این کار را توسط یک فرد متخصص در آرایشگاه انجام دهید و از تکرار این کار در منزل پرهیز کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش و سلامت مو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در